Gaaaa skrev 2012-07-27 12:14:37 följande:
Jag har gjort 6 ivf och har 2 missfall bakom mig. Vi har försökt i 6 år nu...
Sista 2 gångerna så fick jag nästan inga äggblåsor ena gången avbröts och så satsade vi på sista (6)
Det såg ut som jag hade 7 äggblåsor så vi fortsatte. Fast när man väl låg där och de tömde äggblåsorna så visade det sig att 3 av dem var cystor så det var bara 4 äggblåsor och det fanns ett ägg :-O som blev befruktat.
Samma var i januari 12 äggblåsor 4 ägg ett som blev befruktat.. Resultat 1 av 4 äggblåsor har ägg...
Jag har läst som en gnu för att försöka förstå varför. men hittar inte mycket..
Det visade sig i alla fall att jag har problem med sköldkörteln fast läkarna tyckte att värderna såg bra ut. man ska ligga på ca 1,0 TSH för att bli gravid.
Jag började med levaxin och mår nu i alla fall bra kroppsligt. levaxinet läker kroppen och bygger också upp äggen, för när man har problem med MF eller ingen graviditet alls kan det bero på detta..
För en månadsedan så hörde jag talas om ett annat hormon DHEA som inte säljs i sverige. Ersätter hormonet som stadigt sjunker efter 25 år och som bevisat nu ger bättre ägg från grunden, fler ägg.
kroppen behöver ca 3 månader på sig med dhea för det är den tid det tar för ägget att utvecklas.
Jag har beställt och väntar nu på leverans. För det skadar ju inte att ge kroppen all hjälp den kan få..
Sedan ska jag också köpa progesterongel. ifall jag lider av östrogendominans....?
det ska iallafall miska risken för missfall.. Tror att det är samma som vagiatorerna som man får vid ivf..
Beklagar dina missfall

Hur går det för dig nu? Var beställer man progesteron?
Jag väntar på testdagen efter min första IVF..nervöst!