-
-
Svar på tråden Hur tala om på jobbet?
-
Man bara säger det.
-
Jag glömde ju skriva nått i inlägget,
Ja funderar på hur man talar om på jobbet att man är gravid, ja känner inte riktigt för att säga de direkt i fika rummet. Nån som har nån idé?? -
Berätta för en så sköter sig resten sig själv ;)
-
Jo det är väl så det mesta sprider sig, men då kanske nån blir sur för att den inte fick veta före den andre.
Grejen är att jag och min mor jobbar på samma ställe "hon vet om att hon ska bli mormor" nu när vi går på julledigt så brukar vi få en julklapp från jobbet, jag funderade på att ge henne ett litet paket med, med en liten body i som det står t.ex. "God jul mormor denna behöver ja i sommar när jag kommer"
Men då kanske det är endel som tror att hon inte heller vet. jag tycker att det är svårt att bestämma hur man ska säga de. -
min chef ringde mig efter att jag sjukanmält mig för illamående och frågade mig hur jag mådde och sen la hon fram det lite fint att hon misstänker något annat (måste vara något kvinnligt).. så jag berättade, var då i v 7 och sen sa jag det när jag kom tillbaka på ett tisdagsmöte då alla är där men dom flesta hade redan fattat haha
-
Ok jag är nu i v.13 och det är ingen som har misstänkt något vad ja vet.
Frågan är om man ska berätta de elller om man ska låta dom få se när man växer, min chef vet redan. -
Jag har berättat det direkt för som som är berörda. Jag mår väldigt dåligt och kan inte jobba fullt. Så chefen har fått veta det dagen efter jag själv fått veta och sedan projektledarna i mina aktuella projekt. Då har jag sagt till också att jag egentligen inte vill vara officiell med det förrän värsta missfallsperioden är över. Men sedan så har det varit uppenbart att något är fel när jag bara är på kontoret en halv dag i veckan och då sett rent förjäklig ut. Och då har jag inte haft lust att "hitta på något" så då har det blivit att jag berättat för dom som frågat hur det är helt enkelt.
Förra gången mådde jag visserligen lika dåligt men jobbade ändå full tid och hade inte samma fysiska tecken på att jag mådde skit som den här gången så då var det bara 3 personer som visste det i början. Men ingen av gångerna så har jag gjort något stort avslöjande utan det sipprar ut lite som det passar. -
Köp en sån tröja det står Bebis på magen :) Så slipper du berätta ;)
-
Har funderat på tröja, var köper man dom?
-
Jag berättade nu i helgen för mina chefer och mina kollegor när vi hade julfest, är i v18 nu.
Har kunnat dölja det rätt bra genom att låna en större jobba tröja av en kompis.
Har med funderat på hur sjutton man lägger fram det så har undvikit det fram till nu när
det skulle skålas och dyl. Chefen frågade om jag gått och blivit religös så då var läget perfekt för
att bara klämma ur sig, njaae, men gravid.
Visade sig att det var något dom misstänkt ett par veckor pga att jag varit hängig och matt och
varit hemma 2 omgånger med illamående, men dom hade inte velat kommentera något :) -
Här köpte jag min :)Trollettessan skrev 2011-12-19 07:38:03 följande:Har funderat på tröja, var köper man dom?
http://www.mammashop.se/mammaklader/toppar.html