• CvW

Resväska eller stor ryggsäck till Thailand

Om man åker till hotell på Koh Lanta blir man helt ensam om man har kläder mm i en stor ryggsäck, ni vet en sådan man hade då man backpackade i början av 90-talet. Eller är det väska på hjul som gäller? Tänkte bara att det kunde vara smidigt med ryggsäck om man samtidigt har en barnvagn att skjuta på. 

En till undran. Familjer som reser med två barn, hur många väskor/ryggsäckar tar ni med er?
    Tack på förhand för de svar jag får! Uppskattas.

• Svar på tråden Resväska eller stor ryggsäck till Thailand
  • Kalufsen

Helt klart backpackväska! Allt annat kommer ni bittert ångra Skrattande

• Yrja M

Stor ryggsäck har man väl fortfarande när man backpackar? Drömmer

• resemamman

Alltid ryggsäck! Eller iallafall stor bag med ryggsäcksremmar. Minns när vi satt ett gäng och tittade på nyanlända gäster som släpade sina stora resväskor på hjul genom sanden... Och fick oss ett gott skratt

• CvW

Tack, då ska jag leta fram den ur gömmorna. Jag har inte varit ute och rest i asien sedan början av 90-talet så jag tänkte om alla "resenärer" gått över till väskor med hjul . Skönt att höra att så inte är fallet, kom ihåg hur lätt den var att bära med höftbälte och va mycket jag fick i den.

• lovetove

Ta absolut ryggsäck. Alla har det där och det är helt klart smidigare. Kika gärna på mitt inlägg på min blogg om att resa till Koh Lanta med barn. Nu är min son visserligen mycket yngre, men du kanske blir lite peppad i alla fall:)

lovetove.nu/

• Elli47

Reser alltid med ryggsäck oavsett resmål   Lätt att bära och man har båda händerna fria. När vi rest med barnen så har antal väskor berott lite på resmålet men t ex var vi 3 veckor i Thailand när barnen var 4 och 7 år gamla och då hade vi två stora ryggsäckar totalvikt 17 kg! Då köpte vi en hel del på plats och slängde gammalt.  När jag rest ensam med barnen, i somras t ex, hade vi en stor ryggsäck och varsitt handbagage på en vecka, barnen är nu 9 och 12 år.

Svar på tråden Resväska eller stor ryggsäck till Thailand