• Vickan I

10 veckor - hur mkt ersättning ger ni?

Ni som har små, runt 10 veckor gamla, ca hur många ml per mål ger ni och hur många mål per dygn? Nattmål? Får olika bud och undrar därför lite hur ni andra gör.

Med första sonen fungerade amningen och han fick bara lite tillskott för att han kräktes så mkt så han skulle gå upp bra, men denna gång vill det sig inte med amningen (ammar ytterst lite, så räknar det knappt). 

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden 10 veckor - hur mkt ersättning ger ni?
  • Vickan I

puffar lite

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & lillebror 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Snow Crash

Min skrutt, f 6/10, äter 100-120 ml varannan timme. Ibland 60-80 ml en gång i timmen; de dagarna är det nästan som om man ammade, fast man måste diska också...

Första målet runt 8 och sista runt 22, så det blir sådär 8 mål/dag. Tack och lov funkar det att amma på natten (han blåvägrar på dagarna), men brukar ha en oblandad flaska i beredskap vid sängen om det skulle behövas.

Fast det verkar vara lite ovanligt att de äter så lite som min vid varje mål! De flesta verkar äta 180-240, och kanske 5-6 ggr. Men han kräks mycket också, så större portioner skulle nog bara komma i retur.

• Vickan I

Tack för svar. Ja min kille ammar på natten med. På dagen vägrar han också.

Fler gärna!

• jento82
    Vickan I skrev 2011-12-19 10:13:24 följande:

Ni som har små, runt 10 veckor gamla, ca hur många ml per mål ger ni och hur många mål per dygn? Nattmål? Får olika bud och undrar därför lite hur ni andra gör.

Med första sonen fungerade amningen och han fick bara lite tillskott för att han kräktes så mkt så han skulle gå upp bra, men denna gång vill det sig inte med amningen (ammar ytterst lite, så räknar det knappt).

Min är 10 veckor och hon äter som en häst.. typ hela dygnet! Hon får bara ersättning. 
    Hon äter med ca tre timmars mellanrum och slukar ca 120-150ml per gång. Detta gäller även på nätterna.. 
  • liss81

Mitt lilla matvrak äter 200 ml färdigblandad NAN1 H.A var 3:e-4-e timma, dygnet runt :) Tycker det känns mycket, men han verkar må bra av det och då e jag glad :)

• liss81

BTW, han blir 10v på fredag...

• Vickan I

liss81 - Nu har ju vår kille hunnit bli större sedan trådstart (närmar sig fyra mån snart), men"skönt" med ett till matvrak. Vår kille äter nu strax över 200 ml/6 ggr dygn och bvc säger att det är för mkt, men han blir inte mätt annars?! De säger att det blir för stor mängd vatten för hans små organ att hantera?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden 10 veckor - hur mkt ersättning ger ni?