• Anonym (undrande)

    Blödning innan bim, men svagt plus...

    Jag började må illa på kvällarna, vilket jag även gjorde med första barnet, så då började jag fundera på om jag var gravid. Jag hade bim i går, söndag, 18/12
    Jag tog några test från testlagret som var negativa i början på förra veckan och jag vet att det var i tidigaste laget, men jag plussade på -4 med dottern och så är jag nyfiken!

    Men sen fick jag en "mensblödning" på torsdagen 15/12, alltså några dagar innan bim och min mens brukar vara rätt regelbunden.
    Men illamåendet fortsatta och mensen kom aldrig riktigt igång, så på fredagen 16/12 testade jag igen och fick ett svaaaagt plus! och på lördagen ett till svaaagt plus.
    Jag fortsatte att blöda tills igår söndag 18/2 alltså dagen för bim. Men mensen var mycket mindre och kortare än den brukar vara...

    Nu har jag beställt tester, både testlagrets egna och ett digitalt från CB och de ska komma imorgon.

    Jag misstänker självklart missfall, men hoppas ändå att så inte är fallet med tanke på att det svaga plusset inte kom förrän efter det börjat blöda och att då hcg:et borde ha stegrat.

    Är de någon som har några tankar om detta?

  • Svar på tråden Blödning innan bim, men svagt plus...
  • Anonym (undrande)

    Det var ungefär som en vanlig mens fast väldigt mycket mindre, brukar ibland få byta nattbinda och nu var det mer som att ett trosskydd hade räckt. och den varade i 4 dagar istället för 1 vecka.

  • sweasmamma

    låter som en genombrottsblödning !! spec om du fick svagt plus!! jag hade "mens" den 8,kom 1 dag för tidigt och varade i 3 dagar,liiiite blod men mest bruna flytningar typ och så här såg mitt test ut 2:a blödningsdagen 


  • Anonym (undrande)

    Okej, skönt att höra att de inte behöver vara kört än! Väntar med spänning på testerna (jag hör nog till testmissbrukarna, fast jag lovade att jag inte skulle bli sån!)

    Hoppas att det går bra för dig också!

  • emmita81

    Jag fick "mens" 4 dagar för tidigt, trodde det var kört men testade positivt en vecka senare. Eftersom jag precis innan haft ett missfall fick jag komma in på VUL några veckor senare och såg ett litet hjärta slå! Lycka till!

  • Anonym (undrande)

    Härligt att höra!
    Jag testade positivt igen den 23/12, alltså ca: 1 vecka efter att jag började blöda, så jag hoppas att någon är kvar i min mage! Men jag vet ju att hormonerna kan vara kvar upp till 9 veckor efter missfall. Men jag tror inte att de stannar så länge om man får missfall väldigt tidigt!
    Jag har ett CB digital hemma som jag ska ta på nyårsafton och är de positivt så är det nog så!

  • Anonym (undrande)

    Jag är ganska säker på att jag är gravid! Jag tog mitt CB digital dagen innan nyårsafton och fick "Gravid +3". Så fortfarande plus 2 veckor efter blödningen startade.
    Jag har svårt att tro att hormonerna efter ett så tidigt missfall skulle sitta kvar så länge...
    Dessutom är jag väldigt svullen runt magen, har väldigt tätt mellan graviditeterna så jag tror de blir en tidig mage!
    Jag har ringt barnmorskan och har tid för inskrivning den 18/1.

    Så jag anser mig vara gravid.

    Hoppas att det går bra för dig också!

  • Mamma1106

    Då får jag säga grattis! :) Jag tog ett clearblue digitaltest idag och det visade gravid 1-2 veckor. Men är lite osäker på om det ändå är ett missfall. Jag hade ägglossning runt 21/12, fick mensliknande blödning(med lite klumpar) 28/12 som höll i sig kortare än vad jag brukar ha..men då jag ammar min 7 månader gamla som så kan ju hormonera förändra mensen. Testade pos. 3/1 och även idag...men borde det inte vara fler veckor gravid om jag verkligen var det? Blöder inget men har molnade värk i livmodern, men har hört att det kan vara tecken på missfall också....
    Ska nog be om att få komma in på ett vul i veckan så jag kan få bekräftat vad det handlar om.

  • Anonym (undrande)

    Jag har också en 7 månaders som jag fortfarande ammar!
    Men de är nog en bra idé att kolla, så att du verkligen vet. Det värsta är ju att gå och fundera hela tiden!

    Hoppas att allt går bra för dig och uppdatera gärna här, så ska jag också försöka göra det.

  • Mamma1106

    Va kul att du med har en liten. Plussar fortfarande så nu har jag fått en tid på gyn på torsdag. Jag uppdaterar hur det går. :)

  • Anonym (undrande)

    Beställde fler tester från testlagret och fick de i dag. Strecket kom upp före kontrollstrecket och var super starkt!

  • Mamma1106

    Var på gyn igår. De såg ingenting på vul, men jag lämnade blodprov och hon ringde senare och sa att det visade att jag var gravid(kommer ej ihåg siffran men det var ett par hundra) Men för att se om det är en graviditet som är på gång eller på väg bort så ska jag gå och lämna blodprov igen nästa vecka så vi vet om det har stigit eller ej. Tydligen så ska värdet på hcg ligga runt 1000 för att kunna ses på vul.

    Kul att du plussar starkt nu. Fast att detta var oplanerat så börjar man ju ändå ställa sig in på en liten till, så jag hoppas att den lille vill fortsätta växa i min kropp :)  

  • Mamma1106

    Mitt hcg har ökat från 238 förra torsdagen till 2575 igår, så ja det är bekräftat att jag är gravid :) Nu börjar alla känslor komma fram....undrar hur det kommer gå med så tätt mellan barnen, hur kommer våra nära och kära reagera. Vad ska dem säga på jobbet när jag kommer tillbaka och endast ska jobba 5 månader..... Men vi är glada och det är väl huvudsaken = )

  • Pyrrha

    De e jag som e trådstartaren :) Nu har vi berättat för de flesta så jag behöver inte vara anonym längre...

    Va roligt att de stigit så mycket!!
    Jag har inte kollat på annat sätt än med tester, men jag är helt övertygad ändå! Mår precis som förra gången, har ett svagt illamående hela tiden som varierar i styrka och magen växer :)

    Jag är också orolig för hur det ska gå, vår graviditet var i stort sett planerad, men vi trodde inte riktigt att det skulle gå så fort! Lillan blev till på första försöket, så vi tänkte att så snabbt kan de ju inte gå igen! Men de kunde de...

    Nu oroar  jag mig för hur det ska bli med amningen, hade gärna ammat länge, men tror inte att jag vill syskonamma så då måste vi vänja av henne med det i god tid innan.
    Och hur det ska gå under förlossningen, vi har inte haft någon barnvakt än, så de måste vi också vänja henne vid eftersom hon kommer att få vara hos mormor då.
    Och sömnen! Hur mycket kommer man att få sova med 2 små?
    Och allt man måste komma ihåg att ta med till 1 bebis, det blir ju det dubbla sen!
    Och ha tid både för storasyster och den lilla nya...

    Men de kommer säkert att lösa sig till det bästa!

    Vilken vecka är du i nu? Själv är jag i vecka 9, BF 25 Augusti. Det blir mindre än 1 år och 3 månader mellan...

  • Sola13
    Millacamilla skrev 2020-04-03 12:26:44 följande:

    Länge sedan någon var aktiv här men har samma situation. Blödde du några klumpar eller så?


    Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Blödning innan bim, men svagt plus...