Varannanveckasföräldrar (jämna veckor, kanske..?) med yngre barn i Skåne?
Hej! Sökte för ett par år sedan efter singelmammor i NV Skåne och träffade då min nu goaste väninna. Nu hoppas jag att vi kan bli några fler här i Skåne, som har yngre barn (mina tjejer är sex och tio och väninnans tös är fyra), men pappor är naturligtvis välkomna!! Har letat singelklubbar i Hbg-området, hittade några, men ingenting stod det om barnen... jag är inte ute efter att dejta, utan efter att hitta andra i liknande situation, som man kan träffas och umgås med, både på nätet och "på riktigt".
Själv är jag 43 och skild sedan 2009... har MASSOR av råd att ge till dig som är nyseparerad Jag jobbar som lärare på högstadiet sedan 12 år och är utbildad ICC coach. Är nu på väg att starta nytt företag (hade tidigare webbutik), så jag är mitt i ett utvecklingssprång, kan man säga, och gillar att "vara mig själv närmast", även om jag nog någongång vill hitta Denne Där.
Känner att jag fått en ny chans i livet och att jag har möjligheter att nu forma min egen framtid, men det är fan så mycket roligare tillsammans med andra runtomkring. Känns lite trist när nyåret närmar sig och man inte längre kan erbjuda barnen den där gamla traditionen och heller inte vet vad man ska kunna ersätta det med (nu blir det godis- och filmfrossa tillsammans i soffan, så det ordnar sig), men man känner sig onekligen lite ensam i bland, även om det också kan vara en intressant utmaning i sig.
Så - hör gärna av er, skåningar (jag måste erkänna - jag är inflyttad 08:a sedan 1991... väninnan har skånska rötter, men kommer snarare från Västerås ursprungligen...) och ni som bara bor här nere i södern! Vi träffar gärna dig som är seriös men inte tar livet FÖR allvarligt och inte ber om ursäkt för att du existerar Och om du GÖR det, så får du börja sluta med det nu