• vinnis

1 rum..1 bonus VH och 1 gemensamt barn på heltid. Vem skall få rummet?

Som rubriken lyder.

obs: Båda barnen är i samma ålder.

• Svar på tråden 1 rum..1 bonus VH och 1 gemensamt barn på heltid. Vem skall få rummet?
  • irmaqueen

Jag vet ju ingenting om er historia och hur relationerna är men av egen erfarenhet som barn till separerade föräldrar, är att jag hade väldigt lätt att känna mig utanför i den delvis nya familjen, och att det kunde förstärkas av lösningar som att man får "låna ett rum" men det är inte mitt. Men som sagt, beror väldigt mycket på ålder och hur man har det i familjen.

• vinnis

låt oss säga att dem är 7 år båda två. Båda är killar. Våningsäng går bra iofs.

• Ess
    vinnis skrev 2011-12-21 18:27:20 följande:
    låt oss säga att dem är 7 år båda två. Båda är killar. Våningsäng går bra iofs.
    Då får dom dela.
  • Tinnys

sju åriga killar, dela absolut, Vilken sjuåring vill dela rum med pappa och hans tjej, nä. Alternativt är om erat rum är större så byter ni rum, ni tar det lilla, ni behöver ju bara plats för säng. och killarna delar på det stota.

• vinnis
    Tinnys skrev 2011-12-21 18:32:56 följande:
    sju åriga killar, dela absolut, Vilken sjuåring vill dela rum med pappa och hans tjej, nä. Alternativt är om erat rum är större så byter ni rum, ni tar det lilla, ni behöver ju bara plats för säng. och killarna delar på det stota.
    vår säng får inte plats i det lilla rummet. Det blir nog att dem får dela på något sätt
  • Krussidullan

Den som bor i bostaden bör bostaden anpassas för kan man tycka är en självklarhet, men sans och balans verkar försvinna fortare än kvickt när det kommer till särkullar.

Frågan borde inte ens behövas ställas TS, självklart ska boendebarnet ha ett rum om det finns ett att tillgå.

Hur löser ni övernattning när det kommer till andra gäster?

• munterlitensak

De får dela med en våningssäng! Vem som sover överst lottar man om det inte är givet redan! :)

• Tuffen

Dela, förstås. Det är jätteviktigt att båda barnen känner sig välkomna hos er. 

• Dr Mupp

Dela såklart.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • flerbarnsbonusmamma

Dela borde vara det bästa!

Jag & min sambo bor i vardagsrummet och trivs super med det, kanske för att vi fått till det så bra ;) Men allt detta för att min dotter fick eget pytte rum, mina grabbar delar ett rum och hans grabbar ett... Alla nöjda & glada!

• eval
    Krussidullan skrev 2011-12-26 08:57:15 följande:

Den som bor i bostaden bör bostaden anpassas för kan man tycka är en självklarhet, men sans och balans verkar försvinna fortare än kvickt när det kommer till särkullar.

Frågan borde inte ens behövas ställas TS, självklart ska boendebarnet ha ett rum om det finns ett att tillgå.

Hur löser ni övernattning när det kommer till andra gäster?

Mitt barn är inte en gäst!  
  • eval

Jag skulle låta barnen dela, och vh-barnet får givetvis en förvaringslösning för sina prylar som han kan känna sig säker på är hans egen privata. Likaså boendebarnet ska känna att han inte behöver gömma grejer när brorsan kommer, utan det här är mitt, det här är ditt och här är sånt vi har tillsammans.

Svar på tråden 1 rum..1 bonus VH och 1 gemensamt barn på heltid. Vem skall få rummet?