• Banananna

Nytt jobb, gravid!

Hej!
    Testade nu i julhelgen, för jag kände mig lite konstig. Min mens hade trasslat, var sen och kom sen istället som bruna flytningar. I alla fall så var jag gravid! trodde verkligen inte detta! Känns helt otroligt och jag är jätteglad.

Dock känns det inte helt klockrent.. För förra veckan sa jag upp mig från nuvarande jobbet och ska börja nytt 1a Mars!!! Jag kommer alltså inte kunna jobba särskilt länge på nya jobbet. Det känns verkligen jättejobbigt... Men jag kan ju ärligt säga att jag inte visste när jag skrev på..

Det känns som att två underbara händelser tar udden av varandra. Vi vill verkligen ha barn och jag har fått ett drömjobb! Det blev bara lite taskig tajming...

Har ni några tips, när ska man berätta på nya jobbet?

Kram på er alla! Hoppas ni mår bra :)

• Svar på tråden Nytt jobb, gravid!
  • Emmeliina

Så hade jag det också när jag blev gravid :) Testade positivt i Juli, skulle börja i Augusti när jag var i v.13. Jag berättade det direkt för min chef och dem på min avdelning att jag var gravid. Ja dem blev lite chockade men det gick bra :)

Nicole 110322 <3
  • Banananna
    Emmeliina skrev 2011-12-26 10:17:14 följande:
    Så hade jag det också när jag blev gravid :) Testade positivt i Juli, skulle börja i Augusti när jag var i v.13. Jag berättade det direkt för min chef och dem på min avdelning att jag var gravid. Ja dem blev lite chockade men det gick bra :)
    Åh, så skönt att höra! Berättade du direkt när du började eller innan??? Usch.. jag är verkligen skitnervös över detta.
  • Emmeliina

Nej jag berättade direkt när jag började. Kändes dumt att ringa till dem bara för att berätta att jag var gravid, det borde ju liksom inte ändra på något, och det gjorde det inte heller :) Mer än att jag inte jobbade så länge såklart :P

Ja jag förstår precis. Jag var också jätte nervös men det var skönt att berätta direkt. Man vet ju aldrig när det börjar synas eller hur man mår plus att chefen får tid på sig att hitta en ersättare. 

Nicole 110322 <3
  • Banananna

Låter som en bra plan :)

Känns bara så konstigt allting! Måste alltid allting ske samtidigt :)

Jag håller tummarna att jag kommer må bra i min graviditet, så jag kan jobba länge och visa vad jag går för!

• Emmeliina

Det gör det nog :) Jag hade samma inställning som dig att jag ville jobba så länge som möjligt både fr min egen skull men också för att visa min chef att jag är en soffpotatis :P Jag fick hp två månader innan men jobbade ett par veckor till tills jag knappt kunde gå mer pga foglossning så det kändes bra ändå :)

Lycka till och grattis! 

Nicole 110322 <3
Svar på tråden Nytt jobb, gravid!