• Anonym (Va ska vi göra??)

Han älskar mig inte längre o har käsnlor för någon annan.

Ska försöka fatta mig kort.

Jag och min man har varit ihop i 10 år och har två fantasiska barn ihop, vi träffades unga och gifte oss rätt tidigt med. 

Vårat förhållande har varit turbulent under åren och haft mycket upp och ner men alltid hållt ihop ändå o rett ut saker till en viss del kommer de fram nu.

Jag har ett häftigt humör han har fått stå ut med genom åren och depprissioner och ställt orimliga krav ibland men han har prioriterat jobbet och sin familj ibland över oss och de har ja inte kunna acceptera.

Nu till vårat problem, han träffade en kvinna för lite mer än en månad sen av en slump och hon började höra av sig till honom o flörta med honom, han såg de inte som flört först men de gjorde jag och blev väldigt svart sjuk o vi hamnade i en ond av gräl vilket gjorde att han kom till ett väg själ i vårat förhållande o tyckte att nu är de bra de här o han vill inte de här mer. All ilska o allt han tyckt varit fel under åren har bubblat upp nu o han har varit arg o bitter mot mig. Sen kom denna kvinna o fortsatte höra av sig o han uppskattade den uppmärksamheten han fick utav henne. Han började träffa henne i smyg o hade sex med henne o utvecklade känslor för henne. Samtidigt satt jag hemma med våra barn o har försökt att rädda detta på alla sätt jag kan, har själv fått en insikt i vad som varit fel o tagit tag i mig själv o gjort stora förändringar för att försöka få detta att fungera.

Pratat bönat o bett om att vi ska försöka få detta att fungera, sen kommer han o säger att han vill skiljas o att jag ska skaffa annat boende o de blev väldigt brottom med det hela vilket han sagt nu när allt har kommit fram att de var för att han hade sex med henne. Han känner inget ånger i att han har legat med henne heller då han inte har några känslor för mig men han mår dåligt över att han behandlat mig illa o vill vara min vän. Han pratar o säger OM de blir vi OM mina känslor kommer tillbaka till ja ha de si o så, han ger mig mig hopp samtidigt så pratar han om flytt o döda känslor. Ja vänder i vrider på detta men jag kan inget göra då allt ligger i hans händer men ja vill inget heller än att han börjar älska mig igen.

Trotts detta svek så vill ja laga detta o leva med honom, förlåter otroheten då ja själv nu kan se vad som varit väldigt fel att detta har förändrats o att vi kan bli lyckliga, men han tror inte på detta riktigt o vet inte va han vill.
    Han älskar mig som en kompis men inget mer o är inte kär längre, han vet inte om han kan få tillbaka sina känslor för mig o känslorna för den andra finns ju kvar.

Va ska vi göra, ska ja försöka släppa min livs stora kärlek eller går de att rädda detta. Vi kan umgås som vänner nu o vi bor fortfarande ihop o han vänder o vrider på allt o vet inte hur o om han kan få tillbaka sina känslor o inte heller om han helt o fullt vill leva med mig. Detta sliter mig iut, Älskar honom mer än allt annat ändå o vill leva med honom men de fungerar ju inte om han inte älskar mig.

Han vill inte gå o träffa någon parterapeft eller familljerådgivning för han tror inte de skulle hjälpa utan han tycker de räcker att vi pratar ut om saker o ting.  

Finns de något vi kan göra eller är de bara att släppa o gå vidare???? 
    SNÄLLA HJÄLP MIG!!

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre o har käsnlor för någon annan.
  • Tommy parterapeuten
    Hej
    I en sådan situation som du befinner dig i tror jag att det kan vara en god ide att söka upp en parterapeut. Risken är att ni fastnar i de diskussioner som ni har och jag tror att ni redan har försökt att prata ut om saker och ting. Känslor kan ta slut men ibland kan det hända något om kan på djupet berättar för varandra hur man har haft det i relationen. När man gör det kan det vara bra ha ha hjälp av en terapeut. Ni kan fortsätta att leva tillsammans med en förhoppning att det kommer att ändra sig men det är ofta bättre att ta tag i situationen på allvar så ni vet var ni står. Utifrån resultatet är det lättare att fatta ett beslut.
    Hälsningar
    Tommy 
Svar på tråden Han älskar mig inte längre o har käsnlor för någon annan.