• Coca cola light

Vilket resebolag rekommenderar du om man reser med barn?

Är lite sugen på en charterresa till hösten och undrar nu vilka erfarenheter du har av de olika resebolagen som t.ex. Ving, Apollo och Fritidsresor? Tänker mig resa till Cypern eller Grekland tror jag.

• Svar på tråden Vilket resebolag rekommenderar du om man reser med barn?
  • Acelise

Ving är överlägsna och tänker på allt kring barn! Både säkerhet, hotell och mat. Alla barn blir dessutom smått besatta av maskotarna och det är kul :)

• Midsommarafton 77

Vi åkte till Hurghada i Egypten med SOLRESOR, och kan gott tänka mig att åka med dem igen. Med på resan var sonen på 2½ år och hotellet var barnvänligt.

Enzo april 2009
  • fröken skywalker

Jag har rest med alla och tycker inte det spelar någon roll.
    Det som spelar roll är valet av hotell.

• Midsommarafton 77
    fröken skywalker skrev 2011-12-27 18:26:05 följande:

Håller fullständigt med:)
    Enzo april 2009
  • Elli47

Vi har rest med alla möjliga bolag och det är ingen skillnad.

• Isabelle82

Beroende på hur gamla barnen är så är Sunwing eller Blue Village ett bra alternativ. Vissa Sunwing är sjukt bra anläggningar och vissa Blue Village likaså. Läs på om hotellen och välj det hotell som passar er bäst.
    Barnklubbar och underhållning är nog ganska likvärdig.  

• Acelise

Isabelle82 - vilken researrangör tycker du är bäst till vilken ålder på barnen? Eller vad menar du med "beroende på hur gamla barnen är"?

• Isabelle82

Är barnen i "klubbålder", dvs 3-11, yngre eller äldre. Olika anläggningar erbjuder ju olika för olika barn. Något som oxå är bra att ta ställning till är om man vill ha skandinaviska eller nordiska barn i klubbarna. Ving har ju enbart sv/no/dk medan Fritidsresor även har finska barn med.
    Jag minns att jag tänkte mycket på det som ung :) 

• mia maria
    fröken skywalker skrev 2011-12-27 18:26:05 följande:
    Håller med!
    Enligt mig är Apollo, Ving o Fritidsresor precis lika bra (eller dåliga om man så vill!?) - det beror ju som sagt helt på vad för slags boende du är ute efter!?
    Samtliga arrangörer har ju familjevänliga hotell i alla klassificeringar, dock är det ju bara Ving o Fritte som har sina egna semesterbyar i form av Blue Village o Sunwing - om det nu är det ni är ute efter??
  • mia maria

Kan tillägga att jag har rest med småbarn med både Fritidsresor, Ving, Detur o Apollo, o jag kan garantera att varken barnen eller jag märkte någon större skillnad!

• Acelise
    mia maria skrev 2012-01-05 19:39:50 följande:
    Kan tillägga att jag har rest med småbarn med både Fritidsresor, Ving, Detur o Apollo, o jag kan garantera att varken barnen eller jag märkte någon större skillnad!
  • Gladskit

Vi har också rest med nästan alla (Apollo, Ving, Fritidsresor och Solresor) och det är ingen skillnad om man bara tänker flyg + hotell + transfer. Utan valet av hotell (som flera redan skrivit) och sen om man vill ha möjlighet att låta barnen delta i någon form av klubb eller verksamhet.

Jag tycker att alla arrangörerna har barnvänliga hotell i sina kataloger. Googla eller läs på tripadvisor om du är ute efter andras omdömen om hotell ni funderar på. Sen kan ju även hotell som inte har Bamseklubb etc. ha lekrum och scheman för aktivieter för barn, fast att personalen kanske inte talar svenska. Senast nu när vi varit i Egypten så har vår son hittat vänner i samma ålder av alla möjliga nationaliteter.

• mia maria
    Gladskit skrev 2012-01-05 22:18:09 följande:
    Vi har också rest med nästan alla (Apollo, Ving, Fritidsresor och Solresor) och det är ingen skillnad om man bara tänker flyg + hotell + transfer. Utan valet av hotell (som flera redan skrivit) och sen om man vill ha möjlighet att låta barnen delta i någon form av klubb eller verksamhet.

Jag tycker att alla arrangörerna har barnvänliga hotell i sina kataloger. Googla eller läs på tripadvisor om du är ute efter andras omdömen om hotell ni funderar på. Sen kan ju även hotell som inte har Bamseklubb etc. ha lekrum och scheman för aktivieter för barn, fast att personalen kanske inte talar svenska. Senast nu när vi varit i Egypten så har vår son hittat vänner i samma ålder av alla möjliga nationaliteter.
    Precis!
    Bara för att ett hotell inte är Blue Village eller Sunwing så betyder det ju inte att det inte är barnvänligt!
    Ofta finns det lekplatser och/eller lekrum på många hotell, samt barnpooler o eventuella andra aktiviteter också.
    Ibland tycker jag att många resenärer luras att tro att endast de stora semesterbyarna är det enda alternativet då man reser med barn - även om jag har förstått att dessa faktiskt är väldigt populära hos barnfamiljer.
Svar på tråden Vilket resebolag rekommenderar du om man reser med barn?