Gladskit skrev 2012-01-05 22:18:09 följande:
Vi har också rest med nästan alla (Apollo, Ving, Fritidsresor och Solresor) och det är ingen skillnad om man bara tänker flyg + hotell + transfer. Utan valet av hotell (som flera redan skrivit) och sen om man vill ha möjlighet att låta barnen delta i någon form av klubb eller verksamhet.
Jag tycker att alla arrangörerna har barnvänliga hotell i sina kataloger. Googla eller läs på tripadvisor om du är ute efter andras omdömen om hotell ni funderar på. Sen kan ju även hotell som inte har Bamseklubb etc. ha lekrum och scheman för aktivieter för barn, fast att personalen kanske inte talar svenska. Senast nu när vi varit i Egypten så har vår son hittat vänner i samma ålder av alla möjliga nationaliteter.
Precis!
Bara för att ett hotell
inte är Blue Village eller Sunwing så betyder det ju inte att det
inte är barnvänligt!
Ofta finns det lekplatser och/eller lekrum på många hotell, samt barnpooler o eventuella andra aktiviteter också.
Ibland tycker jag att många resenärer luras att tro att endast de stora semesterbyarna är det enda alternativet då man reser med barn - även om jag har förstått att dessa faktiskt är väldigt populära hos barnfamiljer.