• Pappa Micke

Hur länge stannade du på BB?

Jag är nyfiken... Vi har aldrig legat inne på BB då båda barnen är adopterade... 

Hur många nätter spenderade du på BB?

Frågan riktar sig till kvinnor eftersom många män åker hem tidigare. 

★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 14:28
    Om du har flera barn så röstar du efter det yngsta barnet!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge stannade du på BB?
  • Lavish

3 nätter om man räknar natten han föddes. Pappan också. Fast BB gjorde ju sitt bästa för att slänga ut oss tidigare...

• NizzY

de 2 värsta och längsta nätter i mitt liv ...efter ks med våra tvillingar sen skrev jag ut mig och åkte hem 

• Nanook

Ettan 1 natt
    Tvåan 1 natt
    Trean 3 veckor (på neo, född v. 33) 
    Fyran  6 veckor (på neo, född v. 31)
    Femman 17 veckor (på neo, född v. 25) 

Mamma till fem ♥ o2, o3, o5, o8 och 11 ♥
  • Litet My

2 nätter med första barnet, åkte hem samma dag med tvåan

• enlitenbitkaka

Dottern är född en måndag 20:49 och vi kom upp på BB strax efter 00:00 samma kväll/natt. Onsdag runt lunch åkte vi hem så jag svarar 2 nätter :)

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • synthetical

Blev akut snittad natten till fredag så den räknar jag inte.
    Åkte hem söndag em, alltså 2 nätter.

• elinvd

Dottern föddes 02.00 och vi åkte hem runt 12.00. Så ca10 timmar.

• Emelie b

2 nätter.

mitt första och enda barn.

jag ville så gärna åka hem redan efter första dagen men fick tvärnej av någon anledning :/

Maken bodde med oss hela vistelsen.

• Fatheya

Fem nätter. Jag blev akutsnittad och sonen var så mager så de ville vara säkra på att han gick upp i vikt ordentligt.

• spökplumpen

Första 8 nätter på special bb. Vi ville hem så fort det bara gick men de vägrade släppa hem oss pga att sonen inte gick upp i vikt. (Nä men sätt en sond då era lata jävlar och sluta låta ungen lida!) lite så. Han föddes i v 36 och orkade inte hålla sig vaken länge nog för att äta. Och sen när han väl fått sond ja då fick jag en infektion och då vägrade de släppa hem mig pga det. Kändes som att vi satt i fängelse! Med tvåan låg vi inne 11 dagar. Jag var på special bb i 2nätter sen kastade de ut mig för att jag spenderade för mycket tid på neo med mitt barn. Så nysnittad och utan att någon sjukgymnast varit och pratade med mig om hur man ska resa sig ur sängen (det kom för övrigt ingen sjukgymnast och pratade med någon som snittats under de två veckorna vi låg inne, trots att det var den infon man fick när man rullades ut från operationssalen.) kastade de ut mig till neo med en låg vanlig Säng. Behöver jag säga att mitt ärr är stort, rött och med höga åsar? Med tvåan fick vi åka hem så fort han kunde hålla temperaturen själv. Men på neo var alla jätterara till skillnad mot special bb.

• Sannami

Två nätter om man räknar natten han föddes. Vi kom upp till bb vid tre-tiden på natten, sambon fick också stanna då vi har så pass långt hem. Vi tänkte åka hem på eftermiddagen men bestämde oss för att stanna en natt till istället för att åka hem och vara tvungna att åka tillbaka dagen efter i alla fall för läkarkontrollen. Sambon fick stanna även den natten, sen åkte vi hem på förmiddagen så fort vi hade varit hos läkaren. Det ska tilläggas att det var personalen på bb som föreslog att vi kunde stanna den andra natten.

• faithfully

3 nätter. Ville hem samma dag men fick inte pga observation av mig.

• vampyria2

När jag fick första barnet så låg alla mammor kvar en vecka, pappor fick bara komma på besökstiden och det fanns barnsal ditt alla lämnade sina små på natten, sen kom sköterskorna in med de små när de behövde ammas. Vi låg sex st på samma sal...var vidrigt faktiskt.

Nummer två och tre åkts jag hem med dage efter, nummer fyra var prematur men vi fick åka hem efter en vecka, var hemma i nån dag för att sen bli inlagd på en barnklenik i en vecka till pga att han hade gulsot.

• fluu

Dottern föddes tidigt på onsdagsmorgonen och vi åkte hem vid lunchtid på lördagen. Var inte så många som föddes då så det var jätteskönt att kunna vara kvar tills vi fått lite mer ordning på amningen och alla prover och test var gjorda.
    Både jag och sambon stannade kvar hela tiden.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lindsey Egot the only one

72 timmar med 1:an, 3:an 4:an och 5:an.
    Jag gick hem efter 48 timmar med 2:an och det hade varit lugnare att stanna över natten och ta PKU pocket (man tog det efter 72 timmar är jag fick mina 4 första.

Svar på tråden Hur länge stannade du på BB?