• Fri100

Kul grej för familj över nyår?

Jag och min man har bestämt oss för att vi ska fira nyår bara med vår lilla familj i år. Vi skulle gärna vilja hitta på något kul tillsammans med barnen, en kille på 6 och en tjej på 3, men vi har svårt att komma på något. Jag skulle därför vilja ha förslag på roliga nyårsaktiviteter, det kan vara bara en endagsaktivitet eller förslag på hotell med barnvänligt firande t ex. Vi bor i Norrköping så det bör inte ligga allt för långt därifrån.

• Svar på tråden Kul grej för familj över nyår?
  • Prospero

Hej hopp!

Vi har tänkt likadant och ville åka iväg för att ändå komma hemifrån lite. Vi åker till Örebro på nyårsafton, har bokat hotell och hoppas hitta någon god och barnvänlig nyårsmat på restaurang. (Våra barn är också 6 och 3.) Sen blir det nog inte så mycket särskilda aktiviteter på nyårsafton, men dagen efter tänkte vi 'göra' äventyrsbadet i Örebro som det sägs ska vara kul.

Hoppas ni också hittar något trevligt!

• LeoNo4AleXo6

När vi bodde på Vildmarkshotellet, Kolmården i höstas såg jag att de hade något nyårspaket  

Ett riktigt toppenhotell med härlig badanläggning! 

• Prospero
    LeoNo4AleXo6 skrev 2011-12-28 18:39:48 följande:
    När vi bodde på Vildmarkshotellet, Kolmården i höstas såg jag att de hade något nyårspaket  

Ett riktigt toppenhotell med härlig badanläggning! 
    Kollade detta, det låter ju härligt! Skulle jag vilja göra när barnen blir lite större så de också uppskattar barn-spa. Vår minsta skulle nog inte klara delfinshowen än heller, men om några år!
Svar på tråden Kul grej för familj över nyår?