• BonitaMamasita

Är det fel att festa när man har blivit förälder?

Ett par som kritiserat mig att jag brukar festa när jag är barnledig. Fast egentligen är det ungefär 1 gång i månaden jag verkligen festar. Detta skulle betyda att jag är olycklig bara för att jag är singel och festar....

Fick barn när jag var 19 och jag själv tycker inte att det är FEL att festa till det ibland när man är barnledig...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det fel att festa när man har blivit förälder?
  • Erki

Självklart får man det!
    Vad du gör när du inte har barnet gör ju ingen skada för nån.
    Jag tror oftast de som säger nej är de som är sambo. Jag var ensamstående i 6 år innan jag träffa min nuvarande och då hade jag ett behov av att komma ut och träffa mina vänner. Nu när jag både är äldre (fler i omgivningen har barn som vill umgås med barnen) och dessutom sambo så finns inte behovet längre lika mycket längre.
    Gå ut o festa så mycket du vill och strunta i vad andra säger :)

• LilaRos

Festa du, inget fel i det. Gud så roligt jag hade de två gånger jag han gå ut på krogen mellan amning och nästa graviditet. Nu var det två gånger relativt tett under en 1 1/2 års period men hade jag inte blivit gravid igen hade jag gått ut oftare, trotts att jag har min sambo. Bara för att man går barn behöver man inte skuta tycka om att festa, men det blir mer planerat och inte lika ofta en gång i månaden är inget jag höjer ögonbrynen åt, speciellt inte om man är singel.

• La Lola

Nä, det är inte fel.
    Jag slutade inte vara den jag var innan bara för att jag fick barn.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Snöankan

En gång i månaden om du är 24, singel och barnledig två veckor i månaden tycker då inte jag låter som mycket. Ska du sitta hemma och glo istället? (Vilket jag gärna gör om jag är ensam en helg men jag är 32 och sambo.)

• Lufsan

Så länge barnen inte är med så kan man festa på hur mycket man vill, känner jag. 

En dag i sänder.
  • Novaliesmamma

Jag har också fått höra en del. Jag är också en singelmamma men jag är fortfarande en 23 årig tjej. Jag festar 1-2 gånger i månaden när dottern är hos pappan.

Jag är iallafall nöjd med hur jag har det :)

• Inima
    Magriffe skrev 2011-12-28 15:25:59 följande:
    Vill man festa när man blivit förälder? Personligen är det nog absolut sist på min önskelista :)
    Man gör som man vill, det som funkar och känns bra tycker jag.

Jag vill det.

För jag är inte bara mamma. Jag är inte bara mamma Inima. Jag är väninna Inima också. Jag är syster Inima, Klasskompis Inima och elev Inima också.

Jag behöver också komma utanför hemmets väggar och bara dricka ett glas vin, eller tre med mina vänner, eller gå ut på krogen, träffa människor, dansa och sedan komma hem och känna att fasen va jag har saknat mina barn.

Mina barn är 4 och 2, och det är först nu jag har börjat gå ut. Innan dess var jag hemma 24/7 365 dagar om året. Alltid.

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • CharliesMamma10

Om du är barnledig vad spelar det då för roll?
    Festa på du!!

• Nejaos

Festa på! Du har burit ditt barn i nio månader och då har du rätt att fira det genom att festa dessutom när du är barnledig :)

• La Lola
    Magriffe skrev 2011-12-28 15:25:59 följande:
    Vill man festa när man blivit förälder? Personligen är det nog absolut sist på min önskelista :)
    Man gör som man vill, det som funkar och känns bra tycker jag.
    Varför skulle man inte vilja det?
    Jag skulle bli galen om jag skulle vara med mina barn dygnets alla timmar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • wity

Självklart får man göra det!
    Festa på du!  

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Nattis90

Nej tycker jag självklart inte :) Men vissa lämnar bort sina barn varje helg för att festa och det tycker jag är fel !
    Jag skulle själv vilja kunna vara barn ledig nån gång ibland och kanske gå ut .. Men har inte haft barnvakt på snart 2 år :/ 

• MammaOchGravid

Röstade nej med förutsättningen att TS barn är hos sin pappa eller annan vårdnadshavare (eller lämnar bort 1 gång i månaden) när hon festar..
    Min syster fick barn i samma ålder och två veckor efter förlossningen skaffade hon barnvakt för att dra ut på krogen.. Då festade min syster sina barnlediga helger + att hon skaffade barnvakt.. DET tycker jag inte är okej..
    Är man barnledig, då ska ingen lägga sig i vad man gör.. 

• SarahsMamma

Nej det är inget fel alls.  Är man barnledig så är det väl självklart att man vill ut och roa sig ibland eller bara umgås med vänner!

Ska lämna min dotter på 9 veckor för första gången hos mina föräldrar på nyår för att dem tyckte jag skulle ut och roa mig med folk i min egen ålder. Vet att Sarah kommer ha det bra för hon sover hela nätterna och så, men det är nog jag som kommer ha problem med att lämna henne istället ;)

Svar på tråden Är det fel att festa när man har blivit förälder?