• Pemmel

Kan man ha den här på ett bröllop?

Länk till klänningen:
    www.mom2mom.se/shop/kategorier-3/klanningartunikor/dress-darkbrown/

Jag är bjuden på bröllop i slutet av maj och råkar ha det så fint planerat att jag har BF med mitt andra barn dagen efter... Behöver alltså en klänning som fungerar om jag är gravid fortfarande och en som går om barnet redan är fött. Helst en som är "lagom" fin att  gå på studentfest i juni om jag inte kan ha den under bröllopet för att jag har annat för mig då.
    Den här kallas mörkbrun så frågan är om den är för mörk för ett bröllop? Ser ju mer lila-aktig ut på bilden tycker jag. Klädkod kavaj kanske bör tilläggas.
    Andra tips och idéer mottages gärna, till en prislapp om max 700. Glad

• Svar på tråden Kan man ha den här på ett bröllop?
  • Lina o Ante

Jag tycker att du kan ha det den var ju skit snygg och jag tror inte att den blir för mörk.. Jag tror (hoppas) att dom du skall gå på bröllop för kan ha lite förutseende med kläder för en gravid..

Lycka till med ditt sökande enligt mig så tycker jag du kör på den du valt här i inlägget Skrattande

• Lena

Den ser jättebra ut. En ljus sjal till kanske för att få det ljusare.

• Pemmel

Åh, vad skönt att ni säger det. Glad Behöver ju ändå någon sjal eller kavaj ifall det inte är helt kallt så kan ju satsa på en ljus variant i så fall. Ska låta bruden se klänningen för säkerhetsskull innan jag gör något.

• Muffins i magen

Jättefin! Men jag tycker den ser brun ut som det står. Som sagt, bär den med ljus sjal (ljusrosa är snyggt till brunt) och matchande skor och väska så blir det tiptop!

• Pemmel
    Muffins i magen skrev 2011-12-28 16:37:12 följande:
    Jättefin! Men jag tycker den ser brun ut som det står. Som sagt, bär den med ljus sjal (ljusrosa är snyggt till brunt) och matchande skor och väska så blir det tiptop!
    Ja, färger är ju lite knöligt när man bara ser på en skärm. Vill inte att den ska vara för mörk, både vår och bröllop talar ju mot det. Har en ganska traditionsbunden brud på det här bröllopet dessutom. Men ska låta henne se den innan jag beställer och sedan visar det sig ju när den kommer hem hur mörk den är. Är jag ute i tid så går det ju att ångra och leta vidare.
  • Veladis

Jättefin! Säger som de andra, med lite ljusare accessoarer blir det fantastiskt fint!

• Meria

Skitsnygg! Absolut! 

(¨,) Loke -06 & Isak -08 (,¨)
  • La Lola

Javisst, kan du ha den! Jättefin.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Pemmel

Ska bara tillägga att den blivande bruden fått se klänningen och tyckte den var jättesnygg så det blir att lägga en beställning på den ikväll. Operation "jakt på fin ljus sjal" är också inledd. Glad
    Återstår bara att hoppas att bebisen håller sig inne den dagen och den närmaste tiden före så att jag kan gå...

Svar på tråden Kan man ha den här på ett bröllop?