Ansia skrev 2012-01-04 21:15:05 följande:
Försöka dra en lång historia kort , det är rätt stor ålderskillnad mellan mig och min sons pappa . vi hade inget direkt förhållande heller för den delen sex lite här och där ibland fast vi var vänner , tja KK kan man väl säga fast ändå inte . Han levde i ett förhållande tidigare men dom höll på att göra slut , hon var med andra och han med andra.
blev gravid mitt i deras uppbrott men när min graviditet kom upp på tal valde dom att fortsätta med varandra. Första veckan han visst om min graviditet gick det att prata med honom på ett bra sätt men sen tvärvände han på allt , han hatade mig och det väntade barnet ville inte veta av någon av oss alls och jag valde att bara vara tyst . Blev hotad via sms att jag skulle dödas av hans ex tjej för jag förstörde hennes familj och hennes barn , inte hans barn skulle tvingas växa upp utan sin älskade plast pappa. Och han bad gemensamma vänner blanda i några piller i mitt kaffe som skulle orsaka att jag fick missfall för barnet fick inte på några vis födas. Dock berättade mina vänner detta för mig fast när jag gjorde polisanmälan vägrade de såklart att vittna , så man kunde aldrig bevisa att han gett dom piller och han verkligen ville ta död på fostret.
Men jag var livrädd under hela min graviditet och höll mig så långt ifrån dom jag kunde , Hans ex tjej som numera är hans sambo åkte dock dit på hoten emot mig och har blivit dömd för kränkning och olaga hot emot mig i tingsrätten och ska betala mig 5000 kr i skadestånd.
Så han lever med henne och hennes barn och vill inte på några sätt eller vis varken veta av eller ens se kort på vår fina underbara son , han uttrycker bara hur hatad och oönskad ungen är och han aldrig kommer låta
" Saken " få någon del i hans familj alls .. Han älskar hennes barn och mitt barn är enbart ett vidrigt stycke han inte vill kännas vid.
Allt har varit mer än kaos kan man säga men idag är sonen 4 månader och tack och lov är det lugnt nu för stunden då Familjerätten fick gå in och säga till honom på skarpen att låta mig vara för barnets skull för dom observerade hur omogen han är hur icke lämpad att ens få vistas i vår sons närhet..
det har varit min drömtillvaro det , fast jag tror kanske att min historia tyvärr hör till något av de extremaste fallen tyvärr.

Oj, ja det får man nog hoppas att det är ett av de extremare fallen. Jag beklagar verkligen, vilken jävla idiot, men helt klart så har du/ni ju det utan tvekan bättre utan honom! Det kommer nog jag med ha som det känns nu. Jag har inte blivit hotad eller så men det är mycket som ska spela på mitt dåliga samvete. Jag kommer bara aldrig förstå hur man kan förneka sitt eget barn så. Aldrig.