• Lilla fröet

flyga med spädbarn o psd

Har sedan långe bokat en resa med min familj o 2 familjer till, har en dotter på 5 o en son på då, 5,5 mån, ska resa till Kanarieöarna o har nu läst ATT flera barn har dött i LSD pga av för högt tryck, så blodet i kroppen fått typ syrebrist. Men den forskningen publicerades 1998, o när JAG läser nu så finns det inga bevis på det...men hur sjutton ska JAG göra, resan e betald o allting, givetvis e ju han värd allt så pengarna e ju inte frågan i detta fallet. Får inte detta ur skallen....

Tösen 2006 BF 14/8 2011 (säg till om du vill kolla hos mig)
  • Svar på tråden flyga med spädbarn o psd
  • Lilla fröet

Ingen?

Tösen 2006 BF 14/8 2011 (säg till om du vill kolla hos mig)
  • BVCsköterska Carmen

Hej!

Detta är inget jag hört skall vara något problem med mindre än att barnet har någon allvarlig grundsjukdom som kan påverkas av flygning. Era barn är nu också i äldre åldrar än när plötslig spädbarnsdöd (vilket jag antar är det du menar ?) i regel förekommer. Skall betonas, att det ju idag är väldigt ovanligt över huvud taget.

Bif länk till "senaste" rön och de råd som gäller idag.

MVH
    Carmen

www.rikshandboken-bhv.se/Texter/Information-till-och-for-foraldrar/Plotslig-spadbarnsdod---forebyggande-rad/

• Lilla fröet

Oj, LSD, ska det ju såklart inte vara utan Psd, plötslig spädbarnsdöd, det är den lille JAG tänker på då, många människor reser ju idag med Sina små barn, JAG läste en artikel om detta, en studie som gjorts 1998, vilken har fått MIG väldigt orolig o nojjig om JAG ska åka med överhuvudtaget. Men vet inget sådant som hänt pga flygning? Nåt med syresättning i blodet som får dom ATT sluta andas..

Svar på tråden flyga med spädbarn o psd