• Viggo och pyrets mamma

Vad ska Viggos lillebror heta??

Fick idag reda på att Viggo ska få en lillebror, men nu återstår att knåpa ihop en liten lista på namnförslag. Någon som vill hjälpa till??
    Vi gillar de fornnordiska namnen, och de två som finns på listan just nu är Vidar och Loke, vi vill gärna ha ett namn som kan anses både norskt och svenskt (då jag är halvnorsk). Vi har ett ganska långt/tungt efternamn som börjar på E så ngt som an funka ihop med det hade varit finfint :)
    Nå, någon som har några förslag?? Tack på förhand! 

-Mammas älskling 080425- - Lillgroda BF 120601-
  • Svar på tråden Vad ska Viggos lillebror heta??
  • Viggo och pyrets mamma
    Natulcien skrev 2011-12-28 22:20:23 följande:
    Loke är väl klockrent!? Glad
    Jo, men jag vet inte om jag riktigt diggar betydelsen av det... ;)
  • Tovisen

Min son heter Loke, vi hade tänkt oss en Viggo först men det blev en liten
    Loke! Jag älskar det namnet och det finns flera förklaringar till vad det betyder. Ta det namn som passar bäst på bebisen som kommer :)

• Viggo och pyrets mamma

Vide skulle absolut kunna va nåt, skrivs upp på listan tillsammans med Loke och Vidar :)

• Shira

Om våran Viggos lillasyster hade varit en pojke hade hon fått heta Valter

• Viggo och pyrets mamma

Fick förslag på Vincent också i en annan tråd (som inte handlar om just namn :) )........ Skulle kunna funka, får ta det via maken, vill ju ha några förslag att välja på.

• Viggo och pyrets mamma

Nja, jag är ju lite kräsen när det kommer till namn tyvärr och speciellt pojknamn, så Elis hamnar nog tyvärr inte på listan, blir för tungt ihop med vårt efternamn också. Men tack för förslaget!!

• Linmin

Odin är fint och jättefint till Viggo eftersom  viggo slutar med O och Odin börjar på =)

Svar på tråden Vad ska Viggos lillebror heta??