Anonym (vill inte) skrev 2011-12-29 12:18:12 följande:
Tack för ditt svar!
Jag har ett mycket starkt kontrollbehov... Men jag förstår inte hur det kan vara kärnan till mitt problem.
Förklara gärna för mig!
Om du vet några hemsidor eller liknande man kan läsa om såna här problem får du gärna dela med dig:)
För att sexlusten ska komma tillbaka så måste hjärnan få positiva minnen. Så då är det fördel om man kan slappna av vid sex och låta sig hänföras.
När det gäller mig så måste jag släppa på spärrarna som gör att jag vill ha allt på mitt vis. Mina regler i sängen.
Slappna av och flytta med. Det viktigaste här är att man har en partner som man kan lite på.
När man vänder och inte ser det som ett problem utan, att så här fungerar du nu och att det kan bli bättre så kan även det hjälpa.
Jag har inte tips på hemsidor men om man kollar på kurser inom sexuellt tema så är avslappning och stresshantering fokus.
Precis som terapin för oss som varit utsatta inte handlar om att gröta runt i minnena utan att finna sig själv med den ryggsäck vi har. Så är det lika för dig, det finns ju en anledning till att du har kontrollbehov. Sök svaret på det och du kommer få ett bättre sexliv. Allt hör ju ihop.