• Mamma med fem

Vilket namn tycker du är finast?

Jag struntar i om du tycker namnen är utråkiga eller löjligt fula, Jag vill bara veta vilket som är finast (minst fult)
    Stavningen är endast tillfällig. Det är inte säkert att vi kommer stava t.ex Wilmer med W eller Dominic med C. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn tycker du är finast?
  • u77
    u77 skrev 2011-12-29 22:08:00 följande:
    Wilmer skulle jag ha valt.
    Förknippar de andra namnen med någon/något. (Förknippar iofs Wimer med Wilmer X, men det är fint ändå)

Maximilian   Tynger mitt hjärta och jag tänker på Arboga :(

Shaun   Fåret Shaun på TV Nicolas   Heter en bekants barn, ok namn dock Dominic   Förknippas med en fransman som va med i Big Brother en gång, slemmig typ Constantin   Kunglighet i Europa Wilhelm   "Wilhelm Moberg, denna gigant bland giganter!" Paul   Paul Stanley, Paul McCartney  Winston   Hundnamn  
    samt Rocky (Balboa) eller seriefiguren Rocky som är så ful...
    oj blev lite ihoptussat där...inte så snyggt...sorry.

Men det är ju så med namn, det som en annan förknippar med något någon förknippar nån annan inte det med. Ta det som NI känner mest för!Glad
  • Mamma med fem
    April barn skrev 2011-12-29 21:51:29 följande:
    Inget alls av dem
    Så himla onödigt! 
    Bara för att jag tycker Marcus är skitfult så behöver du inte tycka det... 
    Lika mycket som att jag kanske tycker att dessa namn är fina men inte du... 

Du kan istället skriva som Linda1976:
    Linda1976 skrev 2011-12-29 14:33:43 följande:
    Maximilian är i detta sammanhang det enda tänkbara.
    DET är ett bra inlägg! Hon tycker inte om namnen men hon skriver iaf ETT som skulle fungera.
    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie ✰ ☆ ★
  • MajaVira

Wilmer är det minst fula av alternativen, men om det stavas Vilmer istället är det helt okej.

• Mamma med fem
    u77 skrev 2011-12-29 22:08:00 följande:
    Wilmer skulle jag ha valt.
    Förknippar de andra namnen med någon/något. (Förknippar iofs Wimer med Wilmer X, men det är fint ändå)

Maximilian   Tynger mitt hjärta och jag tänker på Arboga :(

Shaun   Fåret Shaun på TV Nicolas   Heter en bekants barn, ok namn dock Dominic   Förknippas med en fransman som va med i Big Brother en gång, slemmig typ Constantin   Kunglighet i Europa Wilhelm   "Wilhelm Moberg, denna gigant bland giganter!" Paul   Paul Stanley, Paul McCartney  Winston   Hundnamn  
    samt Rocky (Balboa) eller seriefiguren Rocky som är så ful...
    Oj vilken sammanfattning!  

Just ja, hade helt glömt att han hette Maximilian Tycker dock det är ett superfint namn! 
    Shaun, Constantin, Rocky och Winston är inte mina favoriter dock, det är sambons förslag
    Nicolas är ett släktnamn dock orolig över att behöva upprepa namnet (- NicOlas, inte Niklas!)

Paul och Wilhelm kopplar jag inte till någon person alls Eller ja, Jag vet ju att Martin Becks "barnbarn" heter Wilhelm men det tycker jag inte räknas Flört Dominic heter en dansare från något land där nere som jag sett uppträda... Fast jag kommer inte ihåg hur han ser ut eller vad gruppen hette och kopplar inte namnet till honom alls.
  • Mamma med fem
    MajaVira skrev 2011-12-29 22:21:08 följande:
    Wilmer är det minst fula av alternativen, men om det stavas Vilmer istället är det helt okej.
    Som TS lyder... Stavningen är endast tillfällig.
    Dvs vi vet inte vilken stavning vi kommer ta eller vilken vi föredrar. Det är bara för att slippa skriva alla stavningar.
  • Fiamedbarn

Jag har också bara hört Shaun när jag sett fåret Shaun. Winston är lite gulligt men Rocky har jag svårt för. Om du vill veta vad jag tycker...

Luck is what happens when preparation meets opportunity.
  • u77
    Mamma med fem skrev 2011-12-29 22:23:44 följande:
    Oj vilken sammanfattning!  

Just ja, hade helt glömt att han hette Maximilian Tycker dock det är ett superfint namn! 
    Shaun, Constantin, Rocky och Winston är inte mina favoriter dock, det är sambons förslag
    Nicolas är ett släktnamn dock orolig över att behöva upprepa namnet (- NicOlas, inte Niklas!)

Paul och Wilhelm kopplar jag inte till någon person alls Eller ja, Jag vet ju att Martin Becks "barnbarn" heter Wilhelm men det tycker jag inte räknas Flört Dominic heter en dansare från något land där nere som jag sett uppträda... Fast jag kommer inte ihåg hur han ser ut eller vad gruppen hette och kopplar inte namnet till honom alls.
    Ja har man inga negativa kopplingar med namnen så är det ju bara att välja å vraka.Solig
    Du har en poäng där med Nicolas, fast jag tror det löser sig om i väljer det för det är ju inte så ovanligt numera. Glad 
  • Mamma med fem
    Fiamedbarn skrev 2011-12-29 22:26:44 följande:
    Jag har också bara hört Shaun när jag sett fåret Shaun. Winston är lite gulligt men Rocky har jag svårt för. Om du vill veta vad jag tycker...
    Absolut!  
    Vilket namn rekommenderar du? Av de i listan...
  • Knabbo

jag fastnade för Constantin! Fast skulle stava det med K tror jag... :)
    Annars så är Edward ett väldigt fint namn ;)

• Mamma med fem
    Knabbo skrev 2011-12-29 22:36:07 följande:
    jag fastnade för Constantin! Fast skulle stava det med K tror jag... :)
    Annars så är Edward ett väldigt fint namn ;)
    Det är ett namn vi kopplar till något! Potatis och twilight xD annars himla fint =)
  • Knabbo
    Mamma med fem skrev 2011-12-29 22:40:34 följande:
    Det är ett namn vi kopplar till något! Potatis och twilight xD annars himla fint =)
    haha aj då! :P man vill nog inte tänka på vare sig potatis eller glittrande vampyrer när man tittar på sin söta lilla bebis kanske haha :D
    det är ett gammalt släktnamn här, fast alla frågar om twilight haha!
  • Krake

Har ni anglosaxisk anknytning på något vis?

I så fall skulle jag välja Winston, det känns ovanligt och coolt.

Annars Nikolas med K. 

Moster, inte monster.
  • Mamma med fem
    Knabbo skrev 2011-12-29 22:45:41 följande:
    haha aj då! :P man vill nog inte tänka på vare sig potatis eller glittrande vampyrer när man tittar på sin söta lilla bebis kanske haha :D
    det är ett gammalt släktnamn här, fast alla frågar om twilight haha!
    Nä det skulle vara en fördel att slippa det
    Iofs så är det ett släktnamn på sambons sida också, men ingen i hans släkt som lever nu heter så  
  • Mamma med fem
    Krake skrev 2011-12-29 23:02:34 följande:
    Har ni anglosaxisk anknytning på något vis?

I så fall skulle jag välja Winston, det känns ovanligt och coolt.

Annars Nikolas med K. 
    Nej det har vi inte. 
    Nikolas med K går bort eftersom vi isåfall vill ha någon av släktvarianterna (Nicholas/Nicolas). 
    Sedan tror jag att det blir svårare om vi stavar med K. Det är nog med att några ännu tror att man säger fel och egentligen menar Niklas när man säger Nikolas/Nicolas/Nicholas
Svar på tråden Vilket namn tycker du är finast?