• whitetrach86

Vilket är det vanligaste stavningen?

har valt ett namn till lillkillen i magen.. men vill veta vilket som är det vanligaste stavningen på namnet, Med C eller K?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är det vanligaste stavningen?
  • Khaleesi

Hur är det tänkt att man ska rösta? Om man känner flest Lucasar eller Lukasar? Om man nu känner två av varje, hur röstar man då?

• Pargana

Har fått för mig att det är vanligare att stav med "k", men tycker att det är finare med ett "c". :)

• whitetrach86
    Khaleesi skrev 2011-12-29 15:51:54 följande:
    Hur är det tänkt att man ska rösta? Om man känner flest Lucasar eller Lukasar? Om man nu känner två av varje, hur röstar man då?
    typ så ja... eller vad man själv anser vara vanligast.. typ..  Glad
  • Natulcien

Ganska lätt att kolla upp. Det finns 10020 Lucas och 9947 Lukas i Sverige... Väldigt lika, alltså.

• Thea86

Jag har för mig att jag lästa att stavning med C är vanligast bland yngre föräldrar medan K är vanligast bland äldre föräldrar. Detta gällde när man skulle namnge nyfödda.

Om man ser till hela den svenska befolkningen så kan jag inte mig något annat än att stavning med K skulle vara vanligast. 

Här är WT lika överanvänt som alla andra bokstavsdiagnoser
  • Thea86
    Thea86 skrev 2011-12-29 16:31:47 följande:
    Jag har för mig att jag lästa att stavning med C är vanligast bland yngre föräldrar medan K är vanligast bland äldre föräldrar. Detta gällde när man skulle namnge nyfödda.

Om man ser till hela den svenska befolkningen så kan jag inte mig något annat än att stavning med K skulle vara vanligast. 

Det läste handlade om Jacob/jakob kanske jag ska tillägga
    Här är WT lika överanvänt som alla andra bokstavsdiagnoser
  • DenNamnbitne

Lucas är och har länge varit något vanligare, det kanske är ett förhållande 55-45. Men c är inte vackert.

• Mamma med fem

Lucas är vanligast.
    Dock är Lukas vanligare bland äldre har jag för mig.. 

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie ✰ ☆ ★
  • Egendomligt

Inte svar på frågan, men jag tycker att det är snyggare med K. Men jag kanske säger emot mig själv lite då våran son heter Zacharias, och inte Zackarias. Zacharias är dock den vanligaste stavningen.

Svar på tråden Vilket är det vanligaste stavningen?