• Anonym

Han får inte utlösning

För tre månader sedan bestämde jag och min sambo oss för att vi skulle försöka skaffa barn. Det är han som egentligen varit mest drivande i det, men jag vill jättegärna också ha barn.

Jag hade hormonspiral innan och min sexlust var inte på topp under tiden jag hade den, sedan jag tog ut spiralen har lusten ökat. Min sambo har alltid haft ganska stort behov av sex.

Sedan jag tog ut spiralen har han fått problem med att han inte får utlösning. Han får det ibland, men han kämpar alltid mycket mer än tidigare. Jag är ganska säker på att det är kopplat till att vi försöker få barn, trots att vi inte vill göra någon stor grej av det. Han vill inte prata om det, jag tror han är för stolt.

Har du några tips på vad jag kan göra? Jag försöker på olika sätt, genom att bara tillfredsställa honom utan att han ska behöva komma i mig. Jag har provat att tillfredsställa mig själv när jag märker att det inte går för honom, för att försöka flytta fokus från hans utlösning eller inte utlösning. Jag vet inte vad jag kan göra mer, har du några tips? Det viktigaste är inte att vi får barn, utan att han ska känna sig trygg och kunna njuta av situationen igen, jag märker ju att han inte mår bra.

• Svar på tråden Han får inte utlösning
  • sexologen

Hej!

Det din partner nu upplever är en press på att få utlösning och då den inte kommer låser det sig helt. Jämför med att på uppmaning försöka nysa, det är mycket svårt.

Bra att du är förstående och du har också förstått vad det hela handlar om. Det du kan göra nu är att fortsätta vara stöttande och att ta bort fokus från själva utlösningen. Kanske ska ni ett tag använda kondom som preventivmedel om det är själva barnalstringen som gör att det låser sig för din partner. Kanske är han redo på ett plan men osäker på ett annat. Se om utlösningen då kommer tillbaka och prata då om hur ni ska gå vidare.

Ta hand om varandra!

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin             

Svar på tråden Han får inte utlösning