• Mikaelaaa

När ni slutade med blöja...

Hejsan,
    idag sa min son att han inte ville ha blöja, han ska sluta och ha kalsonger.
    Men min fråga är, hur gjorde/gör ni ute och i affären eller liknande? 

• Svar på tråden När ni slutade med blöja...
  • Tygtiiger

Jag minns inte hur jag själv gjorde ity jag var för liten

Med sonen gjorde vi helt enkelt så att han fick kissa innan vi gick ut, varje gång, och så gick vi korta turer eller hade koll på var det fanns toaletter. Ibland blev det olyckor men det var ju inte hela världen. "Jag är kissnö - oj, nu kissade jag nog."  

Krupke, we've got problems of our own!
  • whitetrach86

jag låter alltid min dotter kissa innan vi åker.. många affärer har även toa om det är så att han kan sitta på den med hjälp.
    Annars har jag alltid en blöja i väskan.. Glad 

• principessan

Man kissar innan man går iväg. Och rekar så man vet var det är ok att kissa ex i en affär. Tar med extrakläder så det finns ombyte om olyckan skulle vara framme.

• Ensan

Den dagen sonen bestämde sig för att sluta skulle vi sitta i kyrkan på barndop... Inte bästa tillfället alltså, men han vägrade blöja och jag ville inte kämpa emot det heller! Panik-lösningen den dagen blev en blöja UTANPÅ kalsongerna! Det godkände han av någon anledning... Men detta var bara den dagen, sen har vi gjort som de andra som svarat-kissat innan vi åkt och haft koll på toaletter! Lycka till!

• Queenie70

Man kissar innan man åker, tar med sig ombyteskläder och sedan frågar man igen när man kommer fram till affären om det behövs kissas. När min son fattade det beslutet så bar jag med mig ombyteskläder i ungefär två månader, men de kom aldrig till användning.

• Mikaelaaa

Tack för alla svar!
    Vi försökte att han skulle kissa innan vi åkte och handlade idag men det kom inget, han var duktig och sa till i affären så vi hann på toa men när vi var ute så hände en olycka och han sa inte till heller, så är ju rädd att han blir kall? 

Svar på tråden När ni slutade med blöja...