• Aubergine

Tips på blöjor!

Jag har två smala tvillingtjejer som nu vuxit ur våra favoritblöjor Pampers storlek 2. Tyvärr fungerar det inte att fortsätta upp till Pampers storlek 3 då det konstigt nog inte finns kardborrmaterial på snibbarna så att de fäster på varandra (detta finns både på storlek 1 och 2 men konstigt nog inte på storlek 3). När snibbarna inte fäster på varandra måste vi sätta dem på olika höjder och då hamnar blöjan på sniskan och därtill blir blöjan för stor i midjan. Så snälla snälla, alla tips på blöjor med kardborrband på snibbarna, för bebisar som väger 6-6,5 kg, emottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på blöjor!
  • Modgun

Det finns ju på alla blöjmärken. Hur ska man annars kunna fästa blöjan?
    Tror nog att du fått ett måndagsexemplar helt enkelt. 

• jamila2000

Har pampers active fit nr 3 och dom är det kardborre på.
    Om det saknas på dina skulle jag ta dom tillbaka till affären eller kontakta pampers

• Aubergine

Jag vill alltså ha kardborrematerial på ovansidan av snibbarna så att de går att fästa på varandra, dvs så att man kan knäppa dem omlot. Detta behövs då tjejerna är så smala.

Jag har kontaktat Pampers och frågat varför det endast är kardborrematerial på ovansidan av snibbarna på storlek ! och 2 men inte på storlek 3 men de kunde inte svara på varför utan endast att det är så det är. Mycket dåligt svar med andra ord...

Så någon som har tips på blöjmärken med kardborrematerial på snibbarnas OVANSIDA??

• Modgun
    Aubergine skrev 2011-12-31 20:03:06 följande:
    Jag vill alltså ha kardborrematerial på ovansidan av snibbarna så att de går att fästa på varandra, dvs så att man kan knäppa dem omlot. Detta behövs då tjejerna är så smala.

Jag har kontaktat Pampers och frågat varför det endast är kardborrematerial på ovansidan av snibbarna på storlek ! och 2 men inte på storlek 3 men de kunde inte svara på varför utan endast att det är så det är. Mycket dåligt svar med andra ord...

Så någon som har tips på blöjmärken med kardborrematerial på snibbarnas OVANSIDA??
    Bra om du SKRIVER det i ts.
    Prova libero, euroshoppers eller lidls. 
  • Amoudara

Libero då går snibbarna att fästa på varandra.

• jamila2000

libero och lidls har ej kardborre på ovansidan inte icas heller
    däremot har dessa blöjor resår bak i ryggen som inte pampers har

annars kanske du kan testa byxblöja

• jamila2000

ok nu fattar jag vad du menar och har testat de blöjor jag har hemma
    på active fit och icas går det ej sätta omlott lidl blöjorna ligger i garaget så kan ej kolla dom
    libero funkar det på
    pampers har nåt som heter baby dry men vet ej om de går att sätta omlott

• Pinkflower880

Libero funkar omlott strl. 3. Sen kan du testa up

• Nossmiarfe

Testa pampers baby dry. Det är en blöja för natten men är mycket bättre tycker jag och jag tror det va kardborreband på den. Ring pampers och påtala ditt dilemma och fråga om de kan skicka ett prov exemplar av pampers baby dry nr 3.

Svar på tråden Tips på blöjor!