• Severus

Min pappa är en idiot

Nyss haft en "diskussion" ned min pappa, igen Han måste vara störd på riktigt Idag gällde det näst yngsta sonen som har autism( lättare variant) Pappa tycker vi föräldrar är för flata mot våra barn och tycker vi borde ta i dem så det gör ont Vi har sagt då många gånger att det kommer vi aldrig göra Då säger pappa att han tagit tag hårt i nackhårfästet på 8-åringen Och att han gått iväg och snyftat av smärta!!!! Vi blev arga och sa att man kan få fängelse för sånt, men pappa sa att det får man inte om man tar i då det inte syns Han förklarade även tydligt HUR vi skulle nypa tag, så det lossnar bara lite hår!!! Pappa bor hos oss... Han har inget jobb, ingen a-kassa, inga vänner Han förstår inte att man inte får göra barn illa. På riktigt alltså. Vilket språk ska man tala med honom ? Han har säkert nån diagnos. Saknar empati till 100% Vill inte göra pappa till uteliggare heller...

Våga Vägra Östrogen
  • Svar på tråden Min pappa är en idiot
  • InfinityPoint

Din pappa kanske har en lättare variant av autism?

Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling.
  • sjöjungfru

Släng ut gubben.. Det är upp till var och en som är vuxen idag om man är uteliggare eller inte.. Han får väl ta sig ett jobb, som,så många andra... Får inget ..inte ert problem,,

• Lena

Jag hade sagt att han åkte ut om han han straffade barnen fysiskt en gång till. Mina barn går först.

• Golfbanetorpet

Nu vet du hans inställning. Törs du ha honom kvar i huset? Jag hade slängt ut honom och krävt att han söker hjälp för något lider han av!

• Severus

Två års kötid till psykiatrin......
    Fick det beskedet, skriftligt, för några veckor sedan

• PojkMamma85

skydda dina barn! släng ut han, speciellt om han gjort illa ditt barn!!!!

• SweeneyTodd

Släng ut honom! Han är en fara för dina barn! 

• Golfbanetorpet

Vi har också problemet i släkten. Min syster har barn med autism och ADHD och vår pappa har noll tolerans för hennes barn. Autism och ADHD är ärftligt och pappa har garanterat båda delarna. I det här läget måste barnen gå först! Föräldrar ska ta hand om sina barn - inte tvärt om. På något vis måste det lösa sig men du kan inte ha kvar honom under samma tak som barnen!! Tror tyvärr inte att du kan tala honom till rätta - och då talar jag av egen erfarenhet.

Svar på tråden Min pappa är en idiot