• Iluna

Resa med en 6 månader 4 åring och 5åring, vad tänka på?

Vi ska för första gången resa utomlands hela familjen, jag har aldrig rest med barn så undrar lite vad jag ska tänka på? Speicellt vad det gäller han som är 6 månader, vi kommer ha med hans vagn, sen läste jag att man får ta med sig barnmat på flyget. Vi ska åka till kanarieöarna och vad jag förstår så borde det mästa finnas där att köpa tex, barnmat och blöjor och så?
    Är det något speciellt vi ska tänka på när det gäller de stora killarna?

• Svar på tråden Resa med en 6 månader 4 åring och 5åring, vad tänka på?
  • Dixie

ta med bärsele/sjal till den lille - perfekt på flygplatsen - oftast får man inte ta med vagnen till gaten. 

tror nog man kan köpa barnmat på kanarieöarna - men välling finns inte utomlands, så ta med det! vi brukar alltid ta med välling + grötpulver, det klarar man sig länge på!

trevlig resa!

• 3tjejer

Pysselgrejer till stora killarna är ju bra, eller DS eller vad de kan gilla.. Segt godis eller tuggummi till start och landning kan underlätta för öronen, bebisen kan ju ammas/flaskmatas/ha napp att suga på.Sele är verkligen toppen på flygplatsen. Till stora killarna kan man ju köpa något att dricka efter kontrollen men det är också ok att ta med en tom vattenflaska genom kontrollen och sen fylla på när man gått igenom.

• Zelda B

Hejsan.

Det vi hade svårast med när vi skulle iväg var att hitta bra solskyddskäder till våran son!

Men vi hittade en superbra sida på nätet www.inimini.se jättesnygga, könsneutrala, solskydd 50+ och dessutom långärmade = toppen! 
    Fick hem jätte snabbt dessutom!

Allt som finns i butikerna är ju bara rosa och blått! Och alla är ju kortärmade, då måste man ju smörja ständigt ändå!
    Vi blev jätte nöjda och kommer helt klart att handla där igen när  vi behöver en större storlek!

Lycka till!

• Dixie
    Zelda B skrev 2012-01-03 11:16:52 följande:

Hejsan.

Det vi hade svårast med när vi skulle iväg var att hitta bra solskyddskäder till våran son!

PoP har också bra solkläder!
Svar på tråden Resa med en 6 månader 4 åring och 5åring, vad tänka på?