• qouix

HJÄLP MIG! Håret växer nu BARA inåt... !?!

Snälla hjälp mig finna en lösning på dettta enormt irriterande problem!

Enda sedan jag fick barn, nu för 8 månader sedan så verkar alla små hårstrån som växer på min kropp, (på benen, under armarna o bikini) de växer inåt!!

Köpte RFSU:s mot inåtväxande hårstrån, mm jo 70 :- för en liten tub som räcker typ 1 vecka till allt som den ska smörja, och ändå så hjälper den bara lite grann, men många hår växer fortfarande inåt.

Försökte att inte raka/vaxa/epilera/plocka/pilla alls och då försvinner ju problemet efter typ 1 månad, men jag vill liksom inte gå runt som chewbacca heller...
    När jag har pausat 1 månad, och sen epilerar eller rakar så går det typ 4 dagar, sedan ser hela jag ut som en spetälsk med prickar o sår och bulor där håret ligger under...helt hopplöst!

Behöver jag läkarvård? Ska jag behöva spara ihop till laser (och som mammaledig lär det ju ta ett tag) eller är det såhär för alla?

Fungerar dessa typ Weet hårborttagningscremer? Finns det någon husmors/mirakelkräm som kan hjälpa mina efterblivna små hår ut i ljuset?

• Svar på tråden HJÄLP MIG! Håret växer nu BARA inåt... !?!
  • vikarien
    qouix skrev 2012-01-01 23:31:25 följande:
    va skumt..... för denna väldigt håriga mannen får ju riktigt "silkes-lena" ben... 

Hehe ja jag såg det! tänkte ändå att det vore ju rena drömmen om det kunde funka så :P Har provat med ett par olika utan veets krämer, men ingen funkar! Har dock en kompis som det funkar på, men hon får göra det en gång i veckan, så är inget lågvarigt resultat direkt! Tar ju ändå lite tid menar jag.
  • qouix

Åh, ja livet e orättvist.
    Ska nog ändå prova veet, har faktiskt inte provat det för har alltid hört från vänner att det inte fungerar, men denna kräm som den killen hade skulle man fått tag på...

Frågan är ju bara återigen den, vad händer när håret är på utväxt igen..Kommer det komma UT eller kommer hårstråna bli ännu klenare och stanna under huden.. 

• fobian

Använde veet förut som var som raklödder typ, man smetade ut skummet på benen och lät det sitta i typ fem minuter, sen drog man bara bort allt skum och hår med den plasthyveln man får med. Jättebra och smidigt tyckte jag, det jobbiga är att det typ luktar hårpemanent eller ammoniak, alltså rätt starkt. Men jag fick bort det med scrubvantar och sån bodyscrub eller vad det heter. Men tyvärr så hittar jag inte just det skummet från veet, har inte sett det på flera år, och jag har letat. Det finns ju en massa olika från veet, känner en som testat sprayen, men hon tyckte inte den var bra.

• Velour
    qouix skrev 2012-01-01 22:19:49 följande:
    Snälla hjälp mig finna en lösning på dettta enormt irriterande problem!

Enda sedan jag fick barn, nu för 8 månader sedan så verkar alla små hårstrån som växer på min kropp, (på benen, under armarna o bikini) de växer inåt!!

Köpte RFSU:s mot inåtväxande hårstrån, mm jo 70 :- för en liten tub som räcker typ 1 vecka till allt som den ska smörja, och ändå så hjälper den bara lite grann, men många hår växer fortfarande inåt.

Försökte att inte raka/vaxa/epilera/plocka/pilla alls och då försvinner ju problemet efter typ 1 månad, men jag vill liksom inte gå runt som chewbacca heller...
    När jag har pausat 1 månad, och sen epilerar eller rakar så går det typ 4 dagar, sedan ser hela jag ut som en spetälsk med prickar o sår och bulor där håret ligger under...helt hopplöst!

Behöver jag läkarvård? Ska jag behöva spara ihop till laser (och som mammaledig lär det ju ta ett tag) eller är det såhär för alla?

Fungerar dessa typ Weet hårborttagningscremer? Finns det någon husmors/mirakelkräm som kan hjälpa mina efterblivna små hår ut i ljuset?

Köpte nån skönhetsprodukt på Åhléns för nåt år sen som fungerar som sandpapper. Paketet är tunnt och rosa (kommer inte ihåg vad den hette). Den är väldigt mild mot huden dock och används egentligen för hårborttagning, men fungerade jävligt bra mot inåtväxande strån. 
  • Velour

Får man länka till en sida så att TS kan se vilken produkt jag använder, utan att jag får nån jäkla varning för reklam eller nåt?

• Velour
    Momalicious skrev 2012-01-02 00:35:46 följande:
    Det borde väl gå. Annars inboxa henne (och mig, blev nyfiken haha).
    Inboxat till er båda
  • qouix

Ja tack för tippsen! Tack Velour, får nog bli en runda in till stan o se om jag hittar det då! :)

• Amak

Det när ju säkert något högst tillfälligt. Den enklaste lösningen är att inte raka bort håret eller använda veet. Problemet kan ju bara uppkomma när stubbet ska upp. Låt håret växa fritt och raka dig till sommaren, så kommer problemet helt försvinna. Och lösningen är gratis. 

Svar på tråden HJÄLP MIG! Håret växer nu BARA inåt... !?!