• gentlemannen67

hjälp jag exploderar!

helt ny här, för jag måste snacka med ngn om detta.
    min tjej fick cancer i höstas, har opererats och har äntlgen friskförklarats. en fruktansvärd resa, men med ett fantastiskt slut.
    mitt "lilla problem" som jag har blir sas inte så viktigt, min frustrattion i bristen på sex tar kål på mig.
    under behandlingen fick vi inte ha sex, men nu är det helt ok.
    självklart måste jag vänta på henne och ha tålamod och livet kommer inte att bli som förut.
    tyvärr var sexlivet knackigt redan innan, så att vi ska hitta tillbaks känns extremt långt bort...
    nu är det snart 8 månader sen sex sist och hela jag kokar över.
    är jag självisk och ego??? hjälp! 

• Svar på tråden hjälp jag exploderar!
  • AAS10

usch vilken frustration, men det gäller nog bara och vänta vänta och åter vänta.. försök och prata om det, och även om det VAR knackligt, vad säger att det måste bli det nu???? nä kämpa på, prata om det..

• Anonym

Ja du låter lite ego, hur kan man ens tänka på sex när ens flickvän har cancer???Förvånad

• Anonym (frisk)
    Anonym skrev 2012-01-02 01:23:08 följande:
    Ja du låter lite ego, hur kan man ens tänka på sex när ens flickvän har cancer???Förvånad
    Men det har hon ju inte, hon HADE och nu är hon frisk. Dessutom var sexlivet inte bra innan heller.

Hur som helst, var och en får väl värna om sig själv? TS lider av att inte få ha sex och det får han väl göra? Men just för att det är sex det handlar om så är det så fult för det ska man väl klara sig utan? Det är bara att bita ihop och lida eller? 
  • Anonym

Till (frisk) hur vet du det? Vart i TS står det att de inte hade bra sexliv innan??? 

Det tar tid för kroppen att bli "normal" igen när det gäller hormoner och annat så ha tålamod och runka tills händerna blir blå.    

• Smecker
    Anonym skrev 2012-01-02 08:10:31 följande:
    Till (frisk) hur vet du det? Vart i TS står det att de inte hade bra sexliv innan??? 

Det tar tid för kroppen att bli "normal" igen när det gäller hormoner och annat så ha tålamod och runka tills händerna blir blå.    
    Man kan väl läsa innantill?
    gentlemannen67 skrev 2012-01-01 23:23:04 följande:
    tyvärr var sexlivet knackigt redan innan, så att vi ska hitta tillbaks känns extremt långt bort...                               

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • sextiotalist

Nej, du är inte ego, du har dina känslor och rätt till dom. Ego hade du varit ifall du hade krävt sex, men du vill gärna vänta in henne.

Nu måste det nog till en kommunikation och en "plan".
    Berätta för henne hur du upplever det och fråga om hon kan komma på hur ni skall gå vidare, du kan gärna säga att du inte behöver svar direkt, utan kan vänta ett tag.

• Philipsson
    Anonym skrev 2012-01-02 01:23:08 följande:
    Sexlusten behöver ju inte nödvändigtvis försvinna för att ens respektive är sjuk.

Det finns människor vars make/maka hamnar i koma. Ska de sen leva i avhållssamhet livet ut då?
  • Lätt som en sommarfjäril

Nej, jag tycker inte heller du är egoistisk. Självklart har du rätt att känna dig frustrerad trots att din flickvän haft cancer. Har du pratat med henne om hur du känner?

Är det alltså helt nyligen ( i höstas?) som hon blev friskförklarad?

• Philipsson

Här ser vi en mycket negativ punkt av illegaliseringen av sexköp. Tidigare kunde man köpa sex utan att vara "otrogen", även i detta land, utan att begå en olaglig handling. Det förbjöd moralisterna i Sveriges riksdag.

• Anonym (frisk)
    Philipsson skrev 2012-01-02 10:04:32 följande:
    Här ser vi en mycket negativ punkt av illegaliseringen av sexköp. Tidigare kunde man köpa sex utan att vara "otrogen", även i detta land, utan att begå en olaglig handling. Det förbjöd moralisterna i Sveriges riksdag.
    Att köpa sex är väl att vara otrogen oavsett om det är lagligt eller ej? Hur tänkte du nu?
Svar på tråden hjälp jag exploderar!