• studenten08

Söker föräldrar till barn som tjänar pengar till klass/förening

Hej, jag håller på med ett skolarbete om företag som lanserar produkter som riktar sig till barn. Barnen säljer dessa produkter för att tjäna pengar till klassresa eller idrottsföreningen. Är du förälder till barn som gör detta? Vad har du för positiva eller negativa erfarenheter av dessa försäljningar? Svara gärna på nedanstående frågor också: Hur mycket tid lägger ditt barn på att sälja? Hur mycket brukar barnet tjäna? Vilka produkter säljer barnen? Stort tack för hjälpen! Det går givetvis bra att vara anonym.

• Svar på tråden Söker föräldrar till barn som tjänar pengar till klass/förening
  • Jeacea

Det jag märkte var att matvaror var svårare att sälja och även att det var jobbigt att förvara.
    Men något vi testade nu sist var schampo och balsam som var miljövänliga det var lättare att få sålt och det var många föräldrar som var positiva till att sälja för en bra sak också. Inte bara massa skräp och dåliga saker. Vi hjälptes åt att sälja men allt som allt var vi väl ute en helg och då fick vi sålt till våra "mål" eller till och med över  26par (och det var familjer som hade sålt över 35 men så bra lyckades inte vi) och jag tror dem tjänade precis över 30 000:- så det var en mycket lyckad försäljning för deras klass nu är det ett tag sedan vi sålde så har inte de exakta summorna och antalen. Men hoppas detta hjälpte lite! Glad

Svar på tråden Söker föräldrar till barn som tjänar pengar till klass/förening