• Jojjo

Vart resa med små barn sept/okt??

Vi planerar en resa i september/oktober med våra två barn, då ca 3 och 5½ år. Vi tänker oss Grekland eller Spanien (tror jag). Vi är ute efter en barnvänligt hotell med mycket aktiviteter och gärna ett piratskepp (båda älskar pirater=)), strandnära., inte så lång transfer till hotellet, all inclusive (lite tråkigt men smidigt med barnen tänker vi), stabilt väder, avgång från Karlstad eller Örebro, max 30 000.

Vi har kollat runt lite på Fritidsresor och hittat Vivia blue- Alcuida som ser jättefint ut men hur är egentligen temperaturen där så sent på säsongen?  Även hittat fina alternativ på Rhodos, tex Atlantica Princess.

Alla hotell så jättefina ut så det är ju helt omöjligt att välja, just nu är det temperaturen jag funderar mest på, vad kan ni rekommendera för resmål och hotell för våran del??

Tacksam för sanbba svar=)    

• Svar på tråden Vart resa med små barn sept/okt??
  • Mynta

Kan absolut rekommendera Grekland!! Det var dock några år sedan vi var där, så jag har inga tips om specifika hotell eller så.

Vi har åkt i början på oktober och varit borta i 14 dagar (hemresa typ 13-16 oktober). Det har inte varit jättevarmt, utan mer svensk sommar (fast utan regn såklart). Rätt lagom enligt mig, man orkar göra saker men det är fortfarande inte för kyligt för att ligga på stranden och sitta på uteserveringen hela kvällarna! Havet är jättevarmt och skönt i slutet av säsongen.

• Jojjo

Tack för ditt svar! Är det någon speciell del av Grekland ni varit i så sent på säsongen? Rhodos ligger väl långt söderut, om det kan vara nåt att satsa på? Vi vill ju gärna inte chansa för mkt på vädret, dåligt väder får vi tillräckligt av här hemma:)

Nyfiken på mer svar:)

• principessan

Turkiet!! Var där första veckan i oktober. Side beach spa och resort hette det! Toppen ställe! Piratskepp fanns i Side som man kunde åka med

• Anne69

Egentligen vill jag också skriva Grekland. Vi hade en jättefin höstvecka på Kreta 2011. MEN Grekland håller på att gå under, så vi avstår Grekland tills det lugnar ner sig. Ingen vet hur det kommer att vara i Grekland hösten 2012. Så boka sent eller välj annat resmål, det är mitt tips.

Svar på tråden Vart resa med små barn sept/okt??