• Anonym (kanske)

Hur ska jag få tillbaka min lust?

Jag och min man lever utan sex och har gjort det i några år, sedan vi fick barn. 
    Vi försökte ha sex, fast jag ville egentligen inte och det gjorde lite ont (blev sydd efter förlossningen) Det fortsatte att göra ont, det känns som att jag är för trång, att de sydde ihop mig för mycket, men jag vet inte. Det går ju, fast det är inte skönt. 

Jag borde få tillbaka min sexlust, men hur?
    Jag var inte speciellt intresserad innan heller egentligen. Jag kan nog säga att jag blir kåt av att andra blir kåta på mig och att jag känner mig sexig. Nu väger jag 20 kilo mer än när vi träffades och jag känner mig väldigt ful och rätt äcklig.

Hur ska jag göra?  

• Svar på tråden Hur ska jag få tillbaka min lust?
  • Anonym (råger)

Jag tror det är jätta svårt att ha ett bra sexliv med sin partner när man inte är nöjd och glad med sej själv.

Varför måste du jämföra med hur du såg ut när ni träffades ?   Saker och ting har ju förändrats i erat liv, ingen ser ju
    ut som man gjorde när man var 18 ? 
    Tror du alla som har gått upp i vikt efter en graviditet har lagt av med sex ?

• Anonym (kanske)
    Anonym (råger) skrev 2012-01-02 22:16:04 följande:
    Jag tror det är jätta svårt att ha ett bra sexliv med sin partner när man inte är nöjd och glad med sej själv.

Varför måste du jämföra med hur du såg ut när ni träffades ?   Saker och ting har ju förändrats i erat liv, ingen ser ju
    ut som man gjorde när man var 18 ? 
    Tror du alla som har gått upp i vikt efter en graviditet har lagt av med sex ?

Nej jag tror inte att andra gjort det, eller rättare sagt det spelar ingen roll vad andra har gjort. Jag beskrev varför jag inte har någon lust, jag beskrev vad som fick mig att bli kåt  förr och att det inte är så idag. 
  • Anonym (råger)
    Anonym (kanske) skrev 2012-01-02 22:20:27 följande:
    Nej jag tror inte att andra gjort det, eller rättare sagt det spelar ingen roll vad andra har gjort. Jag beskrev varför jag inte har någon lust, jag beskrev vad som fick mig att bli kåt  förr och att det inte är så idag. 
    Jo jag fattade det. Men om du skall vara beroende av att andra skall bli kåta på dej för att du skall tända till så
    blir det ju lite trögt. Mitt råd är att du får börja på egen hand, eller med egen hand kanske ! 
  • Anonym (kanske)

Hur ska jag göra då? Hur ska jag tänka, eller hur ska jag få tillbaka den? 
    Jag inser att jag måste börja, men jag behöver råd hur jag ska göra, vad jag ska testa osv.

Finns det fler med tankar där ute? 

• Emmeliina

Hur länge sen är det du fick barn? Jag fick själv barn i mars 2011 och det är först nu som jag börjar känna igen mig på det planet igen.

Jag slutade med preventivmedel nu pga det eftersom det också kan dra ner sexlusten så nu kör vi bara med kondom. Det kanske kan vara nåt för dig också att prova om ni inte redan gör det.

• Emmeliina

Oj såg nu att det är ett par sen du fick barn ja då är du ju inte ny sydd heller.

Men ja tänk på det med preventivmedlet iaf :)

• Anonym (råger)

Jag tror du skall tänka mindre, börja med att ta på det själv. Slappna av.

Ävenom det inte funkar i början så prova igen senare. I duschen. Badet.

• Anonym

De finns de som blir felsydda efter en förlossning och där sexet aldrig blir skönt. Gå till en gynekolog!!

• Anonym

Har också varit där... Min lösning (och nu är allt som det ska igen...) var att:

1. Gå ner i vikt - gick ner ca 20 kg med viktväktarna. Kände mig också ful och osexig innan med alla extrakilon.

2. Började läsa sexnoveller på nätet. Ja, det låter kanske inte så bra, men det fick igång min lust sakta men säkert... Twilightedsidan är min favorit.

3. Drack ett par glas vin ibland... Ja, nu menar jag ju inte att man ska behöva dricka för att bli upphetsad, men ibland kan det göra att man slappnar av lite mer, eller hur?

4. Slutade med preventivmedel. Satte in kopparspiral istället för en massa hormoner. Det hjälpte nog en hel del, faktiskt.

Detta hjälpte mig och min man. Han är inte den som tjatar, som tur är, men jag fick faktiskt dåligt samvete för att jag ALDRIG hade lust, så jag bestämde mig för att ta tag i det. Och det hjälpte faktiskt. Vet inte vad som hjälpte mest, men detta var vad jag tog tag i i alla fall. :_)

• Anonym (kanske)
    Emmeliina skrev 2012-01-02 22:31:56 följande:
    Oj såg nu att det är ett par sen du fick barn ja då är du ju inte ny sydd heller.

Men ja tänk på det med preventivmedlet iaf :)
    Jag har inget preventivmedel alls och har inte haft det på många, många år
  • Anonym (kanske)
    Anonym skrev 2012-01-03 12:27:50 följande:
    Har också varit där... Min lösning (och nu är allt som det ska igen...) var att:

1. Gå ner i vikt - gick ner ca 20 kg med viktväktarna. Kände mig också ful och osexig innan med alla extrakilon.

2. Började läsa sexnoveller på nätet. Ja, det låter kanske inte så bra, men det fick igång min lust sakta men säkert... Twilightedsidan är min favorit.

3. Drack ett par glas vin ibland... Ja, nu menar jag ju inte att man ska behöva dricka för att bli upphetsad, men ibland kan det göra att man slappnar av lite mer, eller hur?

4. Slutade med preventivmedel. Satte in kopparspiral istället för en massa hormoner. Det hjälpte nog en hel del, faktiskt.

Detta hjälpte mig och min man. Han är inte den som tjatar, som tur är, men jag fick faktiskt dåligt samvete för att jag ALDRIG hade lust, så jag bestämde mig för att ta tag i det. Och det hjälpte faktiskt. Vet inte vad som hjälpte mest, men detta var vad jag tog tag i i alla fall. :_)
    Tack för dina tips, bra och "enkelt" jag ska försöka, förutom det med vikten, jag har bestämt mig för att sluta jojobanta, så jag ska bara försöka leva lite bättre
Svar på tråden Hur ska jag få tillbaka min lust?