• Anonym (vad händer??)

Vad håller på att hända med oss?

Jag erkänner jag har varit oansvarslös och idiotisk och lite av tonårs stuket när det gäller ekonomin
    tidigare i vårat förhållande som sambos... Jag är väll den som ig skapat problem från början,
    som min man så snällt säger..

Men min oro bottnar sig djupare än ekonomi problemen, det bottnar i min svartsjuka inte känns längre,
    jag är totalt likgiltig ifall han är ihop med någon annan eller inte,
    folk runt omkring mig säger att han beter sig som om han inte har känslor för mig mera,
    tecknen han är mot mig, hur han pratar till mig/om mig osv..

Det är extremt frustrerande att inte ha någon som helst känsla kvar av den där pirriga känslan man kände,
    allt eftersom vi blev föräldrar till vårt undebara barn för snart 3år sedan avtog passionen..

Vi hade svårigheter att få barn, tog oss nästan 4år, så det kanske är efterskalven som märks nu???

jag vet inte vad det är med mig, på senare tid har jag börjat analysera hans beteende för mycket,
    han pussar mig inte/kysser mig inte längre,jag får inga dagliga kramar längre,
    intiativ till sex kan man ju det även glömma (jag ställer alltid upp i den mån jag har tid och lust framförallt) 

jag gör allt för att få tillbaka passionen mellan oss, men jag misslyckas hela tiden

Jag har bett honom följa med på familje rådgivning, men han vill inte

det är precis som om han har gett upp

VI HAR INGEN SOM KAN AVLÖSA oss med vårat barn, dagis möjligen men där får h/n inte vara
    mer än nödvädningt ju, jag har flera gånger bett folk passa vårt barn så jag och min man kan
    komma tillbaka till varandra, men det är ingen som orkar, kan eller har tid.....

det har nått en punkt där min frustration snart övergår i agerande, jag flyttar snart
    och skiljer mig ifrån min känslokalla man om han inte skärper till sig..

'Jag bär lasten själv känns det som, mest oroad är jag väll att sitta där i skiten helt själv och inte ha någon att vända mig till. vill inte hamna hos socialen när jag har barn...jag har vart beroende av dem innan genom mamma, jag vill inte tillbaka till det stadiet igen, men stannar jag här så bryts jag ju ner av hans negativa känslor  mot mig hela tiden...

jag vill bryta mig loss, det känns som rätt beslut, samtidigt som jag är så oroad att göra
    fel beslut, tänk om han bara har en fas han går igenom, som han behöver hjälp att bearbeta, eller kanske han vaknar upp om jag och barnet vårt flyttar på allvar...

vad är rätt och vad är fel när det är barn inblandade??
    han verkar itne förstå att alla skuldee delas lika även när vi skiljer oss :-/

en förvirrad mamma som behöver råd (förlåt om inlägget blev rörigt)                                                           

• Svar på tråden Vad håller på att hända med oss?
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det verkar som att ni hamnat i en mycket låst situation där ni inte talar med varandra om vad ni egentligen känner eller vad som egentligen hänt utan ni går omkring i ett vakuum där ni båda stäng av känslor. Ni måste bryta det här dödläget genom att prata med varandra. Om det är svårt så tycker jag att ni skall söka hjälp på familjerådgivningen. Ni har ett litet barn att ta ansvar för oavsett om ni skall leva ihop eller inte. Ta i tu med situationen snarast för den kommer inte automatiskt att gå över!
    Hälsningar

Gerd  

• Anonym (vad händer??)
    Gerd parterapeuten skrev 2012-01-20 20:53:48 följande:
    Hej!

Det verkar som att ni hamnat i en mycket låst situation där ni inte talar med varandra om vad ni egentligen känner eller vad som egentligen hänt utan ni går omkring i ett vakuum där ni båda stäng av känslor. Ni måste bryta det här dödläget genom att prata med varandra. Om det är svårt så tycker jag att ni skall söka hjälp på familjerådgivningen. Ni har ett litet barn att ta ansvar för oavsett om ni skall leva ihop eller inte. Ta i tu med situationen snarast för den kommer inte automatiskt att gå över!
    Hälsningar

Gerd  

tack så mycket för ditt svar

Det känns lite som att det tar emot att prata med ett profs om det, kanske just av andledningen
    att jag valt att blunda för problemet så länge
    men som du säger så har vi ett barn att ta hänsyn till i denna situatione

Men ärligt talat, jag vet inte om jag har den kraften som krävs att prata ut med någon
    sådär helt fullt ut öppet om våran problem
    eller vart problemet bottnar någonstans, det känns som att han inte kommer att gå med på det

Har du några tips hur man släpper det där att man tänker för mycket och bara gör det,
    bara tar emot hjälp som erbjuds genom rådgivning och framförallt hur man får honom att inse
    att det är sista droppen nu???

Det känns som att vi är tonåringa och leker en lek, som om han leker med mig lite med mina känslor
    för att sedan helt stänga mit ute igen, sedan går det ett tag och det snurrar runt så                 
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Jag tror att ni behöver hjälp och att du måste ta det på allvar. Ibland behöver man hjälp utifrån och det är ingen skam. När man går till läkare eller tandläkare har man lättare att ta emot hjälp för det är någon som har en speciell kompetens. Det är samma sak när det gäller relationer. Försök att avdramatisera det och det finns ingen anledning att skämmas för att man behöver hjälp. Det är väldigt många som är i liknande situationer.
    Hälsningar
    Gerd

• Anonym (vad händer??)
    Gerd parterapeuten skrev 2012-01-30 21:18:13 följande:
    Hej!

Jag tror att ni behöver hjälp och att du måste ta det på allvar. Ibland behöver man hjälp utifrån och det är ingen skam. När man går till läkare eller tandläkare har man lättare att ta emot hjälp för det är någon som har en speciell kompetens. Det är samma sak när det gäller relationer. Försök att avdramatisera det och det finns ingen anledning att skämmas för att man behöver hjälp. Det är väldigt många som är i liknande situationer.
    Hälsningar
    Gerd
    tack igen för ditt svar
    ska göra mitt bästa att lyda dina råd, ha en fortsatt trevlig "vinter"
    mvh    
Svar på tråden Vad håller på att hända med oss?