• mallebralle

Föräldralediga i Örebro :)

Jag är en 23 årig värmlänning som fick en dotter för 2 månader sedan. Har bott i Örebro i snart 4 år och är utbildad sjuksköterska. Bor tillsammans med sambon uppe i Brickebacken. Sambon arbetar heltid & jag är som sagt hemma hela dagarna med dottern :)

Skulle va kul & få kontakt med andra som befinner sig på ungefär samma plats i livet :) och liksom jag tycker att det vissa dagar är ganska drygt att va hemma & mammaledig, speciellt om det inte finns andra att umgås med.
    Skulle va kul att träffa andra som har barn i ungefär samma ålder. 

Tveka absolut inte att höra av dig! :)

• Svar på tråden Föräldralediga i Örebro :)
  • rockaroll

Ka vi har anmält oss till usö. Har ingen bil så det fick bli där. Finns på brickebacksbadet också vet jag.

Ja du.. Försöker komma ut på en långpromenad varje dag iaf. Sen känns det mest som att man sitter vid tv:n och ammar. ;) snart kan man ju gå på babycafe och öppna förskolan, ska bli kul. :) tror jag vill gå på babymassage sen också! Som tur är har jag två tjejer i samma ålder här på gården som jag umgås med, som också har barn.

Min syster och min bästa vän får barn i sommar, så då kan man hänga lite med dem också. Så skönt att ha lite folk att umgås med ändå. Har du många du kan hänga med? Vet flera som sitter själva hela föräldraledigheten. :/

• mallebralle

Sitter också mest framför tvn & ammar. Vet inte hur många filmer jag sett de senaste veckorna..

Jag umgås inte med någon alls på dagarna. Det kan bli riktigt långtråkigt! Försöker ta en promenad varje dag sen händer det inte så mycket mer faktiskt. Alla som jag umgicks med här i stan flyttade efter att vi tog examen i somras. Resterande vänner och familj har vi kvar hemma i Värmland. & sambon arbetar heltid så den ser man inte heller mycket av på dagarna!  Ska nog börja på babymassage sen lite längre fram hade jag tänkt! Sen blir det väll lättare när det blir finare väder så vi kan va ute längre.. 

Men saknar faktiskt någon att umgås med, dagarna blir sååå långa! :/ 

• Fridde

Hej Jag bor i Örebro och har en son på 9 månader. Hänger gärna på att träffas nån dag. Planerar att vara hemma ett bra tag till!

• rockaroll

Imorgon är det babycafe i op's församlingshem (eller vad det heter) kl 13.30, kom dit vettja! :)

• Fridde

Jag bor i rosta. Är upptagen imorgon men har ni lust att ses nästa vecka?

• Sara Gyllensten

Hej! 
    Jag är nyinflyttad till Örebro. Är 22 år, o har en son som snart blir 4 månader.
    Vore skoj att träffa lite nya mammor, känner ingen i Örebro :P 

• sara wikvist

Hejsan. Jag bor i Kilsmo och är nyinflyttad och känner inte heller så många här omkring, så det vore jätteroligt och träffa några andra mammor. Jag har en dotter på 6 månader :)

• MissyE

Hej! Vet inte om det är någon kvar på denna tråd men jag chansar:) jag är 26 år gammal och fick en son i slutet av Januari. Så nu när man kommit över tiden med konstant amning så vore det kul att träffa fler mammor och bebisar:)

• MariaKlaesson

Hej! Jag kör en liten inflikare här! Jag bor i Garphyttan (ca 1,5 mil utanför Örebro) och har en son på 3,5 månad (född i januari i år). :)

• MissyE

Hej! Vore jättekul att träffa er mammor och bebisar någon gång!

Svar på tråden Föräldralediga i Örebro :)