• Mossy

    Vad betalar ni i försäkring i månaden?

    Jag tycker vi betalar väldigt mycket för våra försäkringar varje månad. Undrar om jag blir lurad??Skäms

    Vi har en helförsäkring på bilen, villaförsäkring sen har vi en barnförsäkring och nån slags drulle för mig. Sambon har liv och drulle, de har nått avtal med facket. Nu har jag inte tillgång till vår sida på Folksam eftersom jag sitter på arbetet så jag kan inte kolla exakt vad vi har för sorts försäkringar/vad de heter.

    Vi betalar iallafall 1 164 kr per månad för detta. Är det dyrt eller är jag dum?

  • Svar på tråden Vad betalar ni i försäkring i månaden?
  • Izap

    Vi betalar 1.600 ca. Det är villa (hus plus heter det, täcker allt) sen har vi bil, två barn, katt så ditt lät inte så dyrt.
    Har du allt samlat på sammaförsäk.bolag kan man få rabatt, typ 10%.

  • hannis

    Vi betalar över 2000 kr/månad. 3 hundar, 2 bilar, hem, villa, olycksfall och barnförsäkring.

  • stjierna

    Vi har liv- och olycksfallsförsäkringar på mig o sambon: 280:-/mån
    Barnflrsäkring på sonen: 172:-/mån
    Hemförsäkring: ca 200:-/mån
    Bilförsäkring: 531:-/mån

  • Mossy

    Vår bilförsäkring skall tecknas om i maj. Är det någon ide att byta bolag eller är det bättre att samla alla försäkringar i ett bolag? Idag har vi alla försäkringar i Folksam. Mest för att sambon är LO-ansluten och då får de rabatt på hemförsäkring där.

  • Flikkan92

    Gårdsförsäkring 800/mån

    2 hästar 700/månaden

    2 hundar 300/mån

    Jag + sambo 250/mån

    2 bilar (en hel och en trafik) 750/mån

  • Fiiee
    Flikkan92 skrev 2017-11-28 10:03:03 följande:

    Gårdsförsäkring 800/mån

    2 hästar 700/månaden

    2 hundar 300/mån

    Jag + sambo 250/mån

    2 bilar (en hel och en trafik) 750/mån


    Vad har du för försäkring på dina hästar? Vi betalar 587kr per månad för EN häst! Dock har vi en heltäckande försäkring med högsta veterinärkostnadsskyddet.
  • Fiiee

    2 barnförsäkringar 410 kr /mån

    1 häst 587 kr/ månaden

    Hästtransport 83 kr/ månaden

    Villaförsäkring 338kr/månaden

    Hund 166kr/månaden

    Maken och jag är försäkrade via hans egna företag. Och bilen likaså.

  • Flikkan92
    Fiiee skrev 2017-11-28 10:06:33 följande:

    Vad har du för försäkring på dina hästar? Vi betalar 587kr per månad för EN häst! Dock har vi en heltäckande försäkring med högsta veterinärkostnadsskyddet.


    Jag har 2 islandshästar, den ena är bara 2år och har en livförsäkring på bara 20 000 och vet vård för 60 000.

    Den andra har ett livvärde på 100 000:- vet vård för 100 000 plus 50 000 extra om det skulle bli buköppning. Henne betalar jag drygt 500kr/månad för, den unga kostar inte så mycket. Har dom i folksam.
  • Fiiee
    Flikkan92 skrev 2017-11-28 10:42:38 följande:

    Jag har 2 islandshästar, den ena är bara 2år och har en livförsäkring på bara 20 000 och vet vård för 60 000.

    Den andra har ett livvärde på 100 000:- vet vård för 100 000 plus 50 000 extra om det skulle bli buköppning. Henne betalar jag drygt 500kr/månad för, den unga kostar inte så mycket. Har dom i folksam.


    Ah. Ok. Vi har i dina försäkringar. Tror det var veterinärvård upp till 200 000. Och Liv 65000 och samma för om den skulle bli ?obrukbar?
  • Flikkan92
    Fiiee skrev 2017-11-28 10:55:25 följande:

    Ah. Ok. Vi har i dina försäkringar. Tror det var veterinärvård upp till 200 000. Och Liv 65000 och samma för om den skulle bli ?obrukbar?


    Vet vård för 200 000? Finns det ens?
  • Ekonom10

    Per månad:

    Villa och hem: 541 Kr
    Olycksfall, liv- och sjukvårdsförsärking via gruppliv: 750 kr
    Två bilar: 850 kr
    Inkomstförsäkring:  Via facket. Kostnad?

    Sedan ser jag vilka summor min arbetsgivare betalar för mig för sjukförsäkring och premiebefrielseförsökring i TGL och pensionsavtalen. Det är inte gratis precis. 

  • Noname00

    Jag tycker det låter lite billigt med 1100kr för alla dom försäkringarna.
    Bara en helförsäkrad bil brukar ligga på en 400-650kr i månaden.
    Tror inte du hittar  billigare någonstans.

  • pnordebrand

    Jag betalar ca 340kr i månaden för en barnförsäkring, hem och olycksfall. Har inte så mycket mer att försäkra :)


    Håller koll på mina försäkringar, hur mycket premierna utvecklas och hur mycket jag betalar i appen Mono. så smidigt, kommer påminnelser när försäkringen närmar sig förfallodag också, så kan man se över hur mycket man betalar. 
    gomono.se/ 

Svar på tråden Vad betalar ni i försäkring i månaden?