• VildaBusan

Dubbelrum charter med små barn

Behöver hjälp! Har ringt och frågat fritidsresor men de bara undviker frågan eller svarar inte på den.

Vi tittar på att åka till något av deras blue village i side eller bodrum MEN de enda rummen de har är dubbelrum med en minibar, alltså ingen spis eller mikro. Det vi funderar på är hur man gör når man åker med litet barn som dricker välling och som kanske gör det på natten. Någon som varit utomlands som bott så här och kan berätta hur det fungerade?

• Svar på tråden Dubbelrum charter med små barn
  • Esmiso

det finns ju vattenkokare på vissa rum, men för att vara helt säker bör ni nog boka lägenhet

• principessan

Vi tog med vattenkokare. Brukar finnas micro i restaurang/reception. Men kanske inget man vill förlita sig på.

• Dixie

vi har alltid haft med vattenkokare till barnens välling - så visst funkar det, men om det finns lgh hade jag hellre valt det - då kan man ju även fixa lättare lunch m.m.

• resemamman

Ta med en liten vattenkokare, finns jättebra resevattenkokare. Eller ta med en termos och fyll den med hett vatten från restaurangen kvällen innan, håller värmen fint för välling på natten.

• Liafia

Visst funkar det om man tar med vattenkokare. Men jag tycker det är 1000 ggr bättre med lägenhet när man reser med småbarn. Finns det något sådant alternativt ta det istället.

• evaoregon
    Liafia skrev 2012-01-04 12:31:08 följande:
    Visst funkar det om man tar med vattenkokare. Men jag tycker det är 1000 ggr bättre med lägenhet när man reser med småbarn. Finns det något sådant alternativt ta det istället.
    Jag tycker också att lägenhet funkar bättre när man reser med barn.
  • Acelise

Rekommenderar Ving och deras "Happy Baby"-rum! 
    Små lägenheter i markplan med egen terrass och utgång från terrassen till poolområdet (grind). Allt barnanpassat och säkerhetstänkt, det fanns mikro och kyl, barnsäng, babysitter m.m. Super!! 

• VildaBusan

Tack för tipsen! Älskar verkligen fritidsresors Blue Village och vi har alltid bott i lägenhet när vi varit dit men blev så förvånad när ett hotell som Blue Village, som är familjeanpassat, inte ens har lägenhet som tillval. Hade vi rest med sonen på 4 år hade det varit helt okej men blir ju lite krångligare med dottern på 1 som dricker välling.

Svar på tråden Dubbelrum charter med små barn