• Lillan21

Vi med knäppa katter! (lägg gärna in bilder=D)

Min otroligt knäppa katt heter Sirius, och är en Maine Coon hane på 1,5 år. Han har ju sina egna beteenden ibland... Han står t.ex. gärna på mina hyllor och välter ner tavlor och filmer. Jag kan inte ha blommor i fönstrena för dom river han ner, eftersom dom står "på hans plats". Och så har han ju sina "kattfnatt" som min syster säger. Hon kallar honom Spattakus för han får ibland för sig att springa över hela lägenheten och morra som en liten hundvalp.

Så den här tråden hade jag tänkt skulle bli en liten ventilationstråd när katterna blir lite knäpp och jobbig. Det är ju också så kul för oss andra som läser tråden att få se vad andras katter hittar på =) 

Och där har ni mitt "monster" också Skrattande
  • Svar på tråden Vi med knäppa katter! (lägg gärna in bilder=D)
  • Blåbäret0
    Lillan05 skrev 2013-08-26 14:58:27 följande:
    Blåbäret0- Jättesöta kattungar! Får mig att längta efter en kattunge men min sambo vill inte ha fler djur.
    tack! (inte för att jag gjorde dem men ändå :P)
    åh va tråkigt... kanske ångrar han sig lite längre fram? :)
  • tordA

Sivan tycker det är för varmt

Jag har många fördomar och trivs med dom allihop.
  • Lillan21

Vårt monster har fått en kompis, äntligen! Som nu är... hmm... runt 17-18 veckor nu. Han är född 1 maj iaf. Han heter Orion, (eftersom vår äldre katt heter Sirius ;)) fast han kallas Rio för enkelhetens skull =) Dom kommer ganska bra överrens, men Rio har mycket, mycket mer energi än vad stackars Sirius har =/ Och på den här bilden ser man ju verkligen hur enorm Sirius är =D

• ThisIsMyYear
    Lillan21 skrev 2013-09-08 10:32:13 följande:
    Vårt monster har fått en kompis, äntligen! Som nu är... hmm... runt 17-18 veckor nu. Han är född 1 maj iaf. Han heter Orion, (eftersom vår äldre katt heter Sirius ;)) fast han kallas Rio för enkelhetens skull =) Dom kommer ganska bra överrens, men Rio har mycket, mycket mer energi än vad stackars Sirius har =/ Och på den här bilden ser man ju verkligen hur enorm Sirius är =D

Aaaw vad gulligt! Ligger och gosar :D
  • Totoro
    Blåbäret0 skrev 2013-08-26 14:27:41 följande:
    Är ni redo för en SÖTchock? :DNågra få sekunder gammal! :D Denna fick jag dock återuppliva...hahaha, sneögd och tokig... blev som den skulle sen iaf :)mama och babys trötter...

Men gud så söta!!
    Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Omogen citron
    Yarrow skrev 2013-01-20 14:32:00 följande:
    Vi försöker renovera vår klädkammare och Börje "hjälper" till

Han sitter ju med ritningarna och måttstocken i högsta hugg.
  • Yarrow
    Omogen citron skrev 2013-09-19 01:01:18 följande:

Han sitter ju med ritningarna och måttstocken i högsta hugg.
    ja, helt galet att vi lyckades bli klara med den där klädkammaren :D
  • Spnks

Tänk att jag har missat den här tråden!
    Jag har två knäppa, underbara prinsessor här hemma - Malva och Myra.

Malva är en blandning mellan Ragdoll och Chinchilla perser och Myra är en "vanlig" bondkatt. Dom är lika pratglada båda två, det är aldrig tyst här hemma. Malva kuttrar och jamar medans hon struttar runt medans Myran skrikjamar för det mesta. Skär ordentligt i öronen ibland ;)

Dom får ordentliga fnatt flera gånger om dagen. Rusar runt som dårar i lägenheten - ut och in genom olika rum, upp och ned för soffan. Helt galna! Malva har även en kärlek för höga höjder. Hon tar sig upp överallt. Här om dagen hade hon tagit sats från en byrå och hoppat upp på sovrumsdörren. Så där uppe balanserade hon och "ropade" på att jag skulle komma och titta på henne.

Dom vill vara med överallt, vad jag än gör. När jag duschar så ligger ena i handfaten och den andra sitter på badkaret och tittar på mig. Lagar jag mat så sitter Myran gärna på min axel och Malva på en av köksstolarna.

Fantastiska djur! Kan inte tänka mig dagarna utan dom, mina "ungar". <3 

• L00lz

Vi har en otroligt gosig kill katt, Dexter!
    Han är min ögonsten och vet inte vad jag skulle göra utan denna underbara varelse!
    Jag och sambon har haft honom är i lite över 1 år och fick honom som liten kattunge.
    Han är extremt social och älskar stora folksamlingar (tigger gos hela tiden) och pratar en del också när han är på humör.
    Älskar att sitta i knä ibland (speciellt på morgonen) och är alltid i det rummet jag och min sambo är i, har svårt att vara själv men det tycker jag är charmigt :)
    Dock en liten jobbig sak som han lyckats lära sig är att öppna dörrar (lite svårt att ha "sambotid" när man hör dörren öppnas och känner en duns i sängen) haha!
    Här får ni 2 bilder på mitt hjärta:

Jag tror nog han vill lära sig mer om Neuropsykologi xD :

• virrhjarnan

Råkade posta innan jag skrivit något, men har tagit hand om flera katter åt djurskyddet med helt underbara personligheter. Alla har de sina egenheter:) Detta är en bild på FIa när hon ligger och sover i lagboken när jag ska plugga:P 

• overdose

De är som de värsta gymnaster.  Vilka djur klarar av att sitta på rumpan men ändå sträcka ut sig? Är man katt är det visst en bit kaka :)

• plett

Vår lilla adoptivkatt Mysan har en egen vattenskål i vardagsrummet som vi brukar fylla på någon gång i veckan, anledningen till att den inte är fylld konstant är att hon med stor omsorg "vispar" sitt vatten med tassen och det blir väldigt blött på golvet. ;)

• tordA

en "vild" instinkt,  
    för att få bort löv och sånt från vattenytan

Jag har många fördomar och trivs med dom allihop.
  • overdose

Får bidra med en ny bild.

Millie uppe till vänster, och Lizzie där nere. De är experter på åderlåtning. Mattes ben har en del rivsår ibland :)

Bilden är vriden 90 grader - jag vet inte varför det händer, men den blåa kattens öron ska egentligen peka rakt upp :)
  • plett
    tordA skrev 2013-11-07 18:42:27 följande:
    en "vild" instinkt,  
    för att få bort löv och sånt från vattenytan
    Så har jag aldrig tänkt på att det kan vara! :)
  • Abbe83

Vår katt Nalle gömmer sig på olika ställen, gömmer sig för vår valp som han tycker är för närgången.

• TheElfa
    Piccinini skrev 2013-10-28 11:53:17 följande:

Skönt att sova, spelar ingen roll hur man sitter eller ligger.

Hihi....sicken stil...XD
  • TheElfa

Min katt Azlan som inte bor här längre utan flyttade...Dock så himla skön stil...

Å här är min sura och tjocka honkatt, som dock även har en förmåga att inta ställningar på rygg där hon visar upp sin mage ur dess bästa vinkel...

Svar på tråden Vi med knäppa katter! (lägg gärna in bilder=D)