• Nattmackan

Hjälp vad har hänt med tangentbordet!?? AKUT

Har lånat dator för att skriva, tangentbordet funkar inte på min laptop efter att jag kommit åt nån knapp :/ Om jag trycker te.x F kommer "favoriter" upp, alltså bara snabbkommandon, men bokstäver funkar inte att skriva...  JAG BLIR GALEN, snälla hoppas nån vet vad jag ska göra,

Har googlat men hittar inget..

• Svar på tråden Hjälp vad har hänt med tangentbordet!?? AKUT
  • EnLitenSkvätt

förslagsvis så välj den tidigaste som finns :)

• EnLitenSkvätt

*morrar* är det så i när du skriver dokument eller bara i webbläsaren?

prova att starta om datorn, och när du ser första loggan (gissar att det blir HP-loggan?) så trycker du på f8 som en jubelidiot, så kanske det kommer upp om du vill starta datorn i felsäkert läge (om du inte testat detta redan) :)
    så starta det i felsäkert läge o kolla om problemet är kvar är mitt nästa tips.. :)

• Nattmackan

För varje gång jag startar datorn blir det så att om jag trycker R kommer redigerafliken upp osv, jag går du till enhetshanteraren och vänjer tangentbord och sök efter förändringar. Då blir det bra ett tag.

Nu kom det ett medd "language failed" när jag hade gjort systemåterställning,

• Nattmackan
    EnLitenSkvätt skrev 2012-01-06 00:51:01 följande:
    *morrar* är det så i när du skriver dokument eller bara i webbläsaren?

prova att starta om datorn, och när du ser första loggan (gissar att det blir HP-loggan?) så trycker du på f8 som en jubelidiot, så kanske det kommer upp om du vill starta datorn i felsäkert läge (om du inte testat detta redan) :)
    så starta det i felsäkert läge o kolla om problemet är kvar är mitt nästa tips.. :)
    Har prowat WORD det är likadant där oxå, ska testa felsäkert läge nu
  • Nattmackan

När jag va i felsäkert läge och provade att skriva i WORD så gick det inte heller, om jag klockar lite till höver i dek så blir det svart från markören till där jag klickar, jag hatar datorer!

Inte vet ajg hur jag ska göra i felsäkert läge heller

• Nattmackan
    Nattmackan skrev 2012-01-06 08:34:51 följande:
    För varje gång jag startar datorn blir det så att om jag trycker R kommer redigerafliken upp osv, jag går du till enhetshanteraren och vänjer tangentbord och sök efter förändringar. Då blir det bra ett tag.

Nu kom det ett medd "language failed" när jag hade gjort systemåterställning,
    Loading language failed
  • Thursday
    Nattmackan skrev 2012-01-04 21:19:53 följande:
    men jag har inte ställt in nått där, har kommit åt nån knapp på tangentbordet..
    Nej, jag förstod det. Men min gör likadant (tror att den har ctrl intryckt) och det hjälper av någon outgrundlig anledning att fippla med inställningarna. Men nu har jag upptäckt ett lite enklare sätt, ta fram skärmtangentbordet. Du kan ju testa i alla fall...
    I reject your reality and substitute my own.
  • Nattmackan
    slamkrypare skrev 2012-01-06 17:52:59 följande:
    Jag tycker det låter som att Alt-knappen har fastnat i intryckt läge.
    Ändå känns den som vanligt?
  • slamkrypare
    Nattmackan skrev 2012-01-06 19:42:48 följande:
    Ändå känns den som vanligt?
    Jo, fjädringen i knappen kan ju funka som vanligt även om tekniken under har fastnat på något sätt.

Eller så har du lyckats slå på "Tröga tangenter", det aktiveras om man trycker på höger Shift 5 ggr. Kolla i hjälpmedelsinställningarna, Kontrollpanelen -> Hjälpmedel -> Ändra tangentbord (eller kortkommando Win-knappen + U)
  • emma enhörning

Är det inte bara så enkelt att någon utav f tangenterna ( F1, f2 etc) har ett kommando som gör denna inställning? Testa de en efter en och tangentbordet mellan varje... F knapparna kan vara knepiga på laptops!!! Lycka till!

• Berniebubb

Jag hade samma problem och det var alt-knappen. Trycke ordentligt på den några gånger, såg till att den inte satt fast och nu funkar allt som det ska!

Svar på tråden Hjälp vad har hänt med tangentbordet!?? AKUT