• move

Manslaughter should get a heavier penalty than murder

Dråp borde ha ett straff, inte mord.
    Om någon är otrogen mot dig betyder inte det att han inte älskar dig.

http://godhelpjamaica.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 07:53
    Ni känner tydligen inte till lagar. Ett dråp är inte att oavsiktligt döda någon pga en olycka. Dråp är att agera i hettans minut och veta att man kan döda offret, men fortsätta ändå för att man inte bryr sig. Man är arg..

Så jag säger åter igen att ett dråp borde få ett högre straff, eftersom att människor borde tänka twice. Om man mördar=planerar att ta någons liv, har offret oftast betett sig dumt.

Man skulle inte tänka på att mörda någon om den inte hade gjort dig något först GENERELLT sett. Men människor är intresserade av pengar osv. för att dom inte lyssnar på Gud, /djävulen har fått alla att bry sig om saker och pengar. Dom struntar i vad som egentligen är viktigt.

"men det spelar ingen roll eftersom att om du handlar egoistiskt får du fler saker, och välfärd gör dig lycklig."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 07:54
    ETT DRÅP ÄR INTE ATT DÖDA NÅGON GENOM EN OLYCKA, DET KALLAS, VÅLLANDE TILL ANNANS DÖD.

• Svar på tråden Manslaughter should get a heavier penalty than murder
  • move
    Polly S skrev 2012-01-09 18:28:09 följande:
    menar du att familjen till den som mördat hunden inte ska få döda hundägaren som mördat deras släkting? varför inte?
    För att släktingen först mördat hunden...

Men det är inte rätt med mord, man ska inte mörda någon. Jag sa bara att jag tyckte att dråp var värre än mord i vissa fall.. 
  • Otäck

Inte för att vara den som är den och vara jobbig och kasta ett seriöst och dunkelt skimmer över det hela - men jag tror faktiskt att trådskaparen lider av något sorts begåvningshandikapp av det mildare slaget och det är kanske inte helt lämpligt och hedervärt att uppmuntra henne och göra sig lustig på hennes bekostnad.

• move
    Ökänd skrev 2012-01-10 22:43:38 följande:
    Vilka påståenden har jag inte svarat på? Och vad får dig att säga att jag inte tror på gud?
    Det är inte ett måste att du får en könssjukdom då du har oskyddat sex, det är inte ens en trolighet. Du ligger förmodligen inte med människor som du tror kan ha sjukdomar.

Det är inte troligt att du blir mördad/slagen i Jamaica, men ni alla  säger att jag måste röka på som tror att man inte blir slagen eller dör i Jamaica, eftersom  att det är hemskt där, dom mår piss...

Du svarade inte på att jag hade rätt, fast du insåg att jag hade rätt...  
  • move
    Ramborg skrev 2012-01-09 19:05:50 följande:
    Jag visste inte att det var så svårt att få visum till Jamaica.
    Ett visum bestämmer vart du bor? Det handlar inte om vart du har jobb/hus/familj?
  • move
    Otäck skrev 2012-01-10 23:02:23 följande:
    Inte för att vara den som är den och vara jobbig och kasta ett seriöst och dunkelt skimmer över det hela - men jag tror faktiskt att trådskaparen lider av något sorts begåvningshandikapp av det mildare slaget och det är kanske inte helt lämpligt och hedervärt att uppmuntra henne och göra sig lustig på hennes bekostnad.
    Ja du har rätt, jag är som andra svenskar och lider av ADHD/Depression och fetma... 
  • Otäck
    move skrev 2012-01-10 23:10:12 följande:
    Ja du har rätt, jag är som andra svenskar och lider av ADHD/Depression och fetma... 
    Neee, men med det där inlägget blev jag bara stärkt i mina misstankar. :-/
  • move
    Otäck skrev 2012-01-10 23:12:03 följande:
    Neee, men med det där inlägget blev jag bara stärkt i mina misstankar. :-/
    Du kan få ett ärligt svar också även fast du försökte trycka ner mig.
    Jag för en diskussion med människor som för en diskussion med mig. Människor som säger destruktiva saker, bara för att dom drar felaktiga slutsatser av vad jag sagt, svarar jag på samma sätt..

Eller tycker du att någon som låter andra trycka ner den är frisk?
    Att låta folk snacka skit om dig är ett hälsosamt beteende?

Hur vore det om du själv skulle tänka på varför någon gör vad den gör, istället för att anta att den som beter sig annorlunda är sjuk? 
  • Otäck
    move skrev 2012-01-10 23:19:53 följande:
    Du kan få ett ärligt svar också även fast du försökte trycka ner mig.
    Jag för en diskussion med människor som för en diskussion med mig. Människor som säger destruktiva saker, bara för att dom drar felaktiga slutsatser av vad jag sagt, svarar jag på samma sätt..

Eller tycker du att någon som låter andra trycka ner den är frisk?
    Att låta folk snacka skit om dig är ett hälsosamt beteende?

Hur vore det om du själv skulle tänka på varför någon gör vad den gör, istället för att anta att den som beter sig annorlunda är sjuk? 
    Jag skrev faktiskt mitt inlägg av ren omsorg för dig.
  • move
    Otäck skrev 2012-01-10 23:21:43 följande:
    Jag skrev faktiskt mitt inlägg av ren omsorg för dig.
    Ja, jultomten finns...
  • Ökänd
    move skrev 2012-01-10 23:06:27 följande:
    Det är inte ett måste att du får en könssjukdom då du har oskyddat sex, det är inte ens en trolighet. Du ligger förmodligen inte med människor som du tror kan ha sjukdomar.

Det är inte troligt att du blir mördad/slagen i Jamaica, men ni alla  säger att jag måste röka på som tror att man inte blir slagen eller dör i Jamaica, eftersom  att det är hemskt där, dom mår piss...

Du svarade inte på att jag hade rätt, fast du insåg att jag hade rätt...  

Nej. Jag "insåg" verkligen inte att du hade rätt.

Du rör dig i ett område där risken att bli exempelvis rånad är högre än på mänga andra platser. Då innefattar det beteendet även att du utsätter dig för en högre risk. Detta förnekar du genom påståendet: -"Jag har gått överallt utan att det hänt nåt innan." 

Jaha? Sannolikheten att det händer kvarstår ju i alla fall. Jag fattar inte hur du inte kan se det, eller varför du förnekar det?
    Krengt och på hoppad
  • Ökänd
    Otäck skrev 2012-01-10 23:02:23 följande:

Men det är lämpligt och hedervärt att:

1) Påstå att någon lider av detta utan att ha en aning om det?

2) Ta ifrån henne rättigheten att interagera på forum om det nu är så?  
    Krengt och på hoppad
  • Otäck
    Ökänd skrev 2012-01-11 07:03:04 följande:
    Men det är lämpligt och hedervärt att:

1) Påstå att någon lider av detta utan att ha en aning om det?

2) Ta ifrån henne rättigheten att interagera på forum om det nu är så?  
    Om hon nu har något sorts av mild begåvningsnedsättning så är det ju inte helt reko att skratta åt henne - och helt ärligt, om du läst hennes inlägg och sett henne på hennes youtube.com-klipp så lär du hålla med om att det inte är direkt osannolikt.
  • Ökänd
    Otäck skrev 2012-01-11 10:50:15 följande:
    Om hon nu har något sorts av mild begåvningsnedsättning så är det ju inte helt reko att skratta åt henne - och helt ärligt, om du läst hennes inlägg och sett henne på hennes youtube.com-klipp så lär du hålla med om att det inte är direkt osannolikt.

Så du tycker en artig lösning på detta är att ta upp det i tråden? In her face så at säga? Tror du inte hon förstår vad du skriver? Och fortfarande: även OM Move inte har alla hästar hemma, fråntar det henne rätten att diskutera på forumet?
    Krengt och på hoppad
  • Otäck
    Ökänd skrev 2012-01-11 11:04:45 följande:
    Så du tycker en artig lösning på detta är att ta upp det i tråden? In her face så at säga? Tror du inte hon förstår vad du skriver? Och fortfarande: även OM Move inte har alla hästar hemma, fråntar det henne rätten att diskutera på forumet?
    Nej, uppenbarligen förstod hon inte med tanke på hennes svar. Klart att hon har rätt att diskutera på ett forum, det har jag aldrig motsatt mig.
  • move
    Ökänd skrev 2012-01-11 07:00:59 följande:
    Nej. Jag "insåg" verkligen inte att du hade rätt.

Du rör dig i ett område där risken att bli exempelvis rånad är högre än på mänga andra platser. Då innefattar det beteendet även att du utsätter dig för en högre risk. Detta förnekar du genom påståendet: -"Jag har gått överallt utan att det hänt nåt innan." 

Jaha? Sannolikheten att det händer kvarstår ju i alla fall. Jag fattar inte hur du inte kan se det, eller varför du förnekar det?
    Man kan inte låta bli att göra saker bara för att dom skulle kunna vara en fara. Jag vill inte ha en hjälm på mig då jag gör något där jag skulle kunna skada huvudet, det är bara dumt/onödigt. Man förlorar på att åta åtgärder eller vad det heter...

"Du kan inte undvika att dansa för att du skulle kunna ramla. "

" Du kan inte sluta simma i havet utomlands för att en haj skulle kunna komma och äta upp dig. "

Om du alltid take precautions, så förlorar du på det, du mår mycket bättre då du gör vad du vill göra. Men det har ni svårt att förstå? Ni dödar er själva med cigaretter och socker, men det bryr ni er inte om. Däremot då du skulle gå till ett ghetto där det INTE är troligt att någon skulle göra dig något, vågar du inte, för att du hellre dödar du själv!

Sick... 
  • Tom Araya

Du har helt fel TS.
    Överlagt mord sker ofta för egen vinnings skull.
    Vid dråp har offret ofta en mer betydande roll i händelsen såsom provokation, egen våldshandling mm.

• Ökänd
    move skrev 2012-01-13 08:08:33 följande:
    Man kan inte låta bli att göra saker bara för att dom skulle kunna vara en fara. Jag vill inte ha en hjälm på mig då jag gör något där jag skulle kunna skada huvudet, det är bara dumt/onödigt. Man förlorar på att åta åtgärder eller vad det heter...

"Du kan inte undvika att dansa för att du skulle kunna ramla. "

" Du kan inte sluta simma i havet utomlands för att en haj skulle kunna komma och äta upp dig. "

Om du alltid take precautions, så förlorar du på det, du mår mycket bättre då du gör vad du vill göra. Men det har ni svårt att förstå? Ni dödar er själva med cigaretter och socker, men det bryr ni er inte om. Däremot då du skulle gå till ett ghetto där det INTE är troligt att någon skulle göra dig något, vågar du inte, för att du hellre dödar du själv!

Sick... 

Jag sa aldrig att du skulle avstå från att göra dessa saker, jag sa att det är ett löjligt argument du använder för att negligera riskrn du utsätter dig för. Argumentet du kommer med nu är i så fall både ärligare och vettigare (att man inte kan avstå allt här i livet pga riskfaktorer)

Jag dödar inte mig själv med varken socker eller cigaretter, då jag inte nyttjar varken det ena eller andra.  Vilka risker jag utsatt mig för i livet i övrigt har du ingen aning om.   
    Krengt och på hoppad
  • move
    Tom Araya skrev 2012-01-13 08:14:15 följande:
    Du har helt fel TS.
    Överlagt mord sker ofta för egen vinnings skull.
    Vid dråp har offret ofta en mer betydande roll i händelsen såsom provokation, egen våldshandling mm.
    För jag antar att om du mördar någon som trakasserat dig länge, så gör du det för din egen vinnings skull?

Om du mördar din bror för att han inte ska bli kung, har du tänkt på det innan, det är mord som du vinner på. Det är såklart lika illa som dråp.

Seriemördare sitter inte och planerar sina mord, dom kanske följer ett mönster men dom mördar för att dom blir tillfredsställda då folk dör, men morden blir på någon som är helt oskyldig i stundens hetta, som ett dråp.

Ja, men dom sa, att dråp var att olycksamt döda någon, en olycka. Men det är det inte, du förstod att offret  kunde dö eller leva, men du fortsatte ändå, för att du var arg. Då förtjänar du ett värre straff än det mord-offret som gjort dig något.
  • Tom Araya
    move skrev 2012-01-13 11:42:56 följande:
    För jag antar att om du mördar någon som trakasserat dig länge, så gör du det för din egen vinnings skull?

Om du mördar din bror för att han inte ska bli kung, har du tänkt på det innan, det är mord som du vinner på. Det är såklart lika illa som dråp.

Seriemördare sitter inte och planerar sina mord, dom kanske följer ett mönster men dom mördar för att dom blir tillfredsställda då folk dör, men morden blir på någon som är helt oskyldig i stundens hetta, som ett dråp.

Ja, men dom sa, att dråp var att olycksamt döda någon, en olycka. Men det är det inte, du förstod att offret  kunde dö eller leva, men du fortsatte ändå, för att du var arg. Då förtjänar du ett värre straff än det mord-offret som gjort dig något.
    Eftersom brottrubriceringen ställs efter omständigheterna i fallet just för att kunna döma efter den straffskala man anser är mest rättvis så har du fel.
Svar på tråden Manslaughter should get a heavier penalty than murder