• Felicia78

hotellrum eller Bungalow i Thailand??? ( bla Koh Lanta)

vi hålle rpå för fullt o ska boka boende nån vecka påbla koh lanta??? hur har ni bott? Bungalow eller hotell? Vi har tittat på bungalows på stranden? Är de ofta man får inte djur osv in i bungalowen? haha... jag har smått panik va gäller kackerlackor, Ormar, ödlor osv...  är de bättre me hotellrum tror ni? 
    Va finns de annars för för o nackdelar med de ena o de andra???

• Svar på tråden hotellrum eller Bungalow i Thailand??? ( bla Koh Lanta)
  • Muffins i magen

Hej! Vi var på ett fantastiskt ställe på koh Lanta -06 som hette moonlight bay. Jättefina bungalows vid skog och vatten, och jag var också livrädd för konstiga djur som kunde ta sig in. Men det var solida väggar och det enda jag såg inne var en stor mygga. Men på bilvägarna däremot såg vi massor av överkörda ormar, mindre trevligt... Men så är det nog överallt i dessa klimat skulle jag tro! Otroligt bra ställe och kanonbra restaurang på hotellet. Men det var ju m

• Muffins i magen

Men det var ju några år sedan nu. Tidigare har jag bott på vanligt hotellrum men jag gillade bungalow efs det blev närmre naturen och vi satt ofta på balkongen och myste på eftermiddagarna för att svalka oss.

• Gladskit

Jag gillar bungalows, det är trevligt med ett eget "hus" och vi har aldrig haft problem med djur.
    Ibland har det funnits myror.. och nån gång i Khao Lak fanns det en liten ödla i taket i badrummet men den störde ingen. Vi har inte träffat på vare sig ormar eller kackerlackor på våra Thailands-resor.

När vi var i Thailand sist bodde vi i bungalow på Lanta (Southern Lanta Resort) och på hotell i Krabi (Ananta Burin Hotel). Jag kan rekommendera båda två!

Svar på tråden hotellrum eller Bungalow i Thailand??? ( bla Koh Lanta)