• 2prinsar

Sonen ville att jag skulle prata i telefon med hans farmor...

... och det är ju inte särskilt konstigt egentligen. Men jag vet att hans farfar hatar mig eftersom han tycker att det är mitt fel att jag och sonens pappa skildes. Det var tvärtom min f.d. sambo och sonens pappa som misshandlade mig psykiskt efter att vi fått barn. jag grät varje dag i 8 månader efter förlossningen . ...och det var inte p.g.a. förlossningsdepression utan att han var svartsjuk på sonen och var elak mot mig (och sonen-fast de har nu en fungerande relation)

Idag ringde jag min son på pappans mobil och då var de hos farmor och farfar bara för att prata lite och det var uppskattat av sonen då jag inte brukar ringa då han är där. Men han blev jätteglad! Sedan frågade han om jag ville prata med farmor -men jag sa Nej eftersom jag vet deras inställning till mig och vet att de inte döljer det för sonen. Han ville verkligen att vi skulle prata med varandra så han sa: Jo , men ni kan säga Hej!  Jag hade fixat det lätt -men jag ville inte för hans skull. Så jag sa: -Nej, men det behövs inte-jag ringde bara för att jag vill prata  en stund med dig .

Då förstod han. Men han lät besviken. Så smärtsamt!! Så tråkigt!!  Tror ni han blebv hemskt ledsen???

• Svar på tråden Sonen ville att jag skulle prata i telefon med hans farmor...
  • CaCC

Men fy vilken jobbig situation. Hur gammal är din son?

• 2prinsar

Min son är 6½... han förstår ju mer nu än när han var liten.  Det gör mig så ledsen!!

• 2prinsar

Hans farfar är ingen varm människa direkt... Mycket dömande -men han är ju trots allt 78 år gammal och lever efter  gamla världens synsätt! I mångt och mycket. Jag har aldrig sett honom dra på smilbanden...

• Queenie70

Ja det är ju rätt viktigt för barn i alla åldrar att människor som är viktiga för dem, kommer överens med varandra.

• CaCC
    2prinsar skrev 2012-01-05 18:48:58 följande:
    Min son är 6½... han förstår ju mer nu än när han var liten.  Det gör mig så ledsen!!

Ja då förstår han ju rätt mycket. Ingen lätt situation.
    Hur är "farmor" emot dig? Ser hon det också som att det var ditt fel att ni skilldes? Hur är din relation till pappan idag? Skulle du kunna prata med honom om situationen och försöka komma fram till något ihop?
  • 2prinsar
    CaCC skrev 2012-01-05 20:17:30 följande:
    Ja då förstår han ju rätt mycket. Ingen lätt situation.
    Hur är "farmor" emot dig? Ser hon det också som att det var ditt fel att ni skilldes? Hur är din relation till pappan idag? Skulle du kunna prata med honom om situationen och försöka komma fram till något ihop?
    Farmor är också av den gamla skolan och tycker att det är mitt fel. De har en rätt snedvriden bild på det mesta... Rätt burkiga och sura... Jag träffar de aldrig och pratar aldrig med dom-vi är ju skilda jag och pappan och vi bor 12 mil ifrån varandra så vi ses aldrig-men pappan och jag kommer bra överens numera. Pappan töra nog inte "ta mitt parti -men vet att han tycker farfar beter sig dumt. 
    Jag ser dom ju aldrig så jag måste ju inte vara omtyckt av dom. Men när det uppstår sådana situationer som igår så känns det.
  • 2prinsar

Jag kan tillägga att de har en rätt knepig syn på människor. Deras son gör ALDRIG fel -bara andra. Vilket förklarar endel av deras beteende...

Sonens pappa är också rätt mycket så -ingenting beror på honom -utan på hur alla andra är. hans beteende är ju alldeles som det ska vara och det beror på andra om han  gör fel.

En typisk kommentar är" Han undrade varför jag gjorde så-KAn det bero på att HAn gjorde så mot mig... Fast för mig är det uppenbart att mitt ex gjort fel.....

Farfarn och farmorn är likadana....

Svar på tråden Sonen ville att jag skulle prata i telefon med hans farmor...