Sonen ville att jag skulle prata i telefon med hans farmor...
... och det är ju inte särskilt konstigt egentligen. Men jag vet att hans farfar hatar mig eftersom han tycker att det är mitt fel att jag och sonens pappa skildes. Det var tvärtom min f.d. sambo och sonens pappa som misshandlade mig psykiskt efter att vi fått barn. jag grät varje dag i 8 månader efter förlossningen . ...och det var inte p.g.a. förlossningsdepression utan att han var svartsjuk på sonen och var elak mot mig (och sonen-fast de har nu en fungerande relation)
Idag ringde jag min son på pappans mobil och då var de hos farmor och farfar bara för att prata lite och det var uppskattat av sonen då jag inte brukar ringa då han är där. Men han blev jätteglad! Sedan frågade han om jag ville prata med farmor -men jag sa Nej eftersom jag vet deras inställning till mig och vet att de inte döljer det för sonen. Han ville verkligen att vi skulle prata med varandra så han sa: Jo , men ni kan säga Hej! Jag hade fixat det lätt -men jag ville inte för hans skull. Så jag sa: -Nej, men det behövs inte-jag ringde bara för att jag vill prata en stund med dig .
Då förstod han. Men han lät besviken. Så smärtsamt!! Så tråkigt!! Tror ni han blebv hemskt ledsen???