• Molly79

Så splittrad =(

Hej där ute!

Känner att jag är tvungen att skriva av mig för jag går snart sönder inuti. Jag har en underbar liten son på 1 år som jag älskar villkorslöst. Han är mitt allt!! Saken är den att jag känner inte som jag ska till pappan längre. Vi köpte en bostadsrätt förra sommaren som vi nu bor i. Jag sade upp min lägenhet som jag har hyrt ut i andra hand i många år och sålde alla mina möbler då jag verkligen ville satsa på detta förhållandet men innest inne hade jag en stor klump i magen men jag bortsåg från den.  Vi har varit tillsammans i 3 år. Men jag känner mer och mer att känslorna verkligen inte finns där. Jag får ont i magen när vi lägger oss på kvällarna för jag är så rädd för att han ska ta inititativ. När han inte gör det så andas jag ut. Jag sover till och med räv när han lägger sig. Jag känner ingen fysisk attraktion till han. Men han är en underbar pappa. Saken är den att han har en son sedan tidigare också som jag aldrig riktigt har kunnat ta till mig. Jag har arbetat på förskola i alla år och älskar verkligen barn men det är så hemskt att jag inte kan ta till mig han. Jag befinner mig i en väldigt jobbig sits då jag inte har ngt har arbete just nu, jag går fortfarande på föräldrapeng  Jag hade ett vikariat som löpte ut innan jag blev föräldraledig. Och där vi bor nu fins det bara bostadsrätter och min sambo kommer ju givetvis vilja ha vår son i förskola här då han även har sin andra son på en skola här. Men jag måste flytta några kilometer för att få tillgång till hyreslägenhet, men det är väl kö dit också :( Ja som ni förstår så sitter jag i en riktig rävsax. Jag var så glad när jag fick veta att vi väntade en skatt men redan efter några månader in på graviditeten så började känslorna svalna men jag trodde bara det var tillfälligt. Men så verkar tyvärr inte fallet vara.. Som sagt var inget jobb, inget boende och inga pengar och befinner mig i ett olyckligt förhållande. Vet inte i vilken ände jag ska börja. Vetskapen av att vara ifrån min son varannan vecka knäcker mig totalt! Behöver lite råd, finns det ngn där ute tro?

• Svar på tråden Så splittrad =(
  • LillaNovaK

Börja med att ställa dig i bostadskö. Oavsett hur du väljer att göra så är det ju bra med ett alternativ.

Kan det vara någon kris ni har eller finns det inga känslor kvar alls längre. Jag tror att du innerst inne vet svaren men det är alltid svårt att ta första steget.

• Molly79

Jag satte upp mig i bostadskö nu ikväll. Känner mig jätte hemsk men var tvungen. Jag är så rädd för att min underbara son inte kommer känna den trygghet han känner med båda sina föräldrar i samma hem. Jag älskar inte pappan som en livsvän och underbar pojkvän utan jag tycker om honom som en vän. Vi försöker hitta på saker men känner hela tiden att jag inte riktigt finns "där" när jag är själv med min son så är jag superglad men så fort han kommer hem så blir jag liksom stängd på ngt sätt. Önska inget heller att jag kände mer för honom så vi kunde vara en lycklig familj. Just nu så är min syster på väg att separera från sin sambo och hon har tvillingar på 3 år. Så mina föräldrar stöttar henne jätte mycket i detta och jag kan inte berätta detta för dom. Så känner mig otroligt ensam. Men kan inte belasta dom med detta.

• Ia 2011

Ja, fy 17 vilken jobbig sits, skickar en styrkekram.

Har inga direkta råd att ge dig mer än det kommer att bli bättre så småningom.
    Min åsikt är att det är ett dåligt alternativ både för er vuxna och för ert barn att föräldrarna lever
    i en kärlekslös relation. Det tär för mycket på alla.
    Att vara ärlig och säga att kärleken är slut är tufft men också schysst mot din man. 

Ni kommer fixa detta!

• Av ingens frö

Jag kan varmt rekommendera familjeterapi. Det är iaf värt att prova innan man väljer att gå isär. Om din sambo inte går med på det, gå själv. Det är mycket värt att få prata med någon som lyssnar och kan hjälpa dig att reda ut dina känslor!

• mollisen

Jag är i exakt samma sits som dig och vet inte alls vad jag ska göra! Är tilsammans med världens finaste kille sedan 4 år och vi har 2 små barn tillsammans (2,5 samt 8månader). Kände redan efter 4-5 månader in i vårt förhållande att det var ngt som inte stämde men blundande för det. Åren har nu bara rullat på o jag känner fortfarande samma sak... känslorna finns inte där, inte de riktiga kärlekskänslorna som man väl ska känna för sin partner!? vi är bara vänner inget mer.. han försöker med kramar o så men jag vill inte, det tar bara emot. Allting är så sorgligt för han är verkligen världens snällaste o finaste men ändå så känner jag ingen attraktion överhuvudtaget. Vi går på rådgivning men än så länge har det inte gett ngt känslomässigt isf... vet inte alls hur man ska gå vidare :(

• Jica

Här är en till Sitter också i samma situation att ta ett beslut hur vi ska göra. Vi har 4 barn ihop, nybyggt hus, företag och har verkligen allt utan att jag saknar attraktionen och lusten...det är ju för järkligt för allt finns ju verligen där annars i familjen, materiella saker, mörjligheten att ha ett fantastiskt liv ihop :-/

Har du kommit någonvart TS?

Svar på tråden Så splittrad =(