• ze ossis

Hur illa blir det??

Hej,

jag håller på med min första äggdonation. Jag sprutar mig varje dag och nästa vecka ska det bli äggplock, så nu har jag börjat bli ganska nervös och jag måste bara få veta: hur ont gör äggplocket?? Jag vet att man blir nerdrogad ganska rejält, men hur mycket känner man trots det? Och hur länge efter donationen kommer det att kännas? Blir det mycket blödning pga det?

• Svar på tråden Hur illa blir det??
  • lillamillan

Jag har gjort 4 ivf-behandlingar med ägguttag. Du kommer att få lugnande och ordentligt med smärtlindring, Det gör lite ont (ska inte ljuga för dig) MEN det går snabbt över. På egen önskan hade jag hade enbart lokalbedövning sista gången och gör det mer ont. Efteråt har man molvärk i magen i någon dag. Jag har varit hemma samma dag och kunnat jobba dagen efter, och jag har ett jobb där jag går och står hela tiden. Man kan behöva ta alvedon och när jag plockats på 15 ägg med enbart lokalbedövning tog jag några citodon och då försvann värken. Man blöder lite efteråt (som rosa flytningar), men inte så konstigt då de stuckit med nål, det slutar efter en liten stund. Jag fick en liten stickblödning sist som blödde mer än vanligt men inte ens det va så mycket. Inget du behöver oroa dig för.

Stor eloge till dig som donerar ägg! Den bästa gåva man kan ge någon annan!  

• diamantina

Jag har donerat 2 ggr. Ja det gör lite ont men det är det värt. Det beror väl på hur tålig man är så klart. Jag är ibland mycket tålig när jag vill, men ibland piper jag för minsta lilla. Tror det är viljestyrt för mig i alla fall. Lycka till.

• Hjärtefröjd

Jag har gjort en äggplocking med lokalbedövning och morfin, det kändes inte någonting. Så nu håller jag tummarna för att även nästa gång blir smärtfri!

• ze ossis

Tack så mycket för svaren! :)

Nu har jag precis kommit hem efter äggplocket. Det gjorde ju lite ont, men det var absolut inte så värst som jag trodde att det skulle bli! :)

Svar på tråden Hur illa blir det??