• Sirran2011

5 månder gammal bebis och nu säger att han inte vet om han älskar mig längre?!

Hjälp!!! Mår så jävla dåligt och vet eller förstår ingenting av det här!! Har en 5 måndagen gammal bebis och ny senaste veckan har ja och min sambos relation gått i rasande fart neråt. Det säger han inte har med nån annan att göra än han själv... Han känner att han inte vet om och hur mycket han älskar mig. Vill ha space att känna efter och bor därför i vår dotters rum nu. Till saken ätt att sen vår dotter föddes har han samtidigt fått en ny vän..en tjej kompis. Dom prata massa barn i början men nu senaste tiden skriver hon bara massa om hur bra kille han är och hur stolta hans föräldrar ska vara mm. Han skickat då tillb att hon är en bra mamma..ett sms som han sedan raderar ur tel för han inte vill att jag ska få se det för han påstår att jag skulle bara bli upprörd kanske så det var bättre att ta bort det. Jag har en känsla av att den relation och bekräftelse han får av henne gör att han omöjligen har haft tid att sätta sig in i sin roll här hemma och det är lätt att falla dit när allt e så nytt och tungt hemma ich hon kommer som en frisk fläkt i hans liv! Han säger att han absolut inte känner något för henne och det bara är vänner!! Har frågat massa ggr får samma svar. Har även för ca 3 v sen bett han att det ska sluta skriva till henne efter jobbet och han prata med henne om det, men självklart sket båda dom i det och fortsatt skicka till varann. Vi ska gå i familje terapi och han säger att han vill kämpa för oss.. Men hur ska det gå till undrar ja?! Mår så jävla dåligt och kämpar varje dag för att klara ta hand om dottern. Hoppas att nån kanske varit i sms sits som kan hjälpa mig?!

• Svar på tråden 5 månder gammal bebis och nu säger att han inte vet om han älskar mig längre?!
  • Nica 1

Klart han vill kämpa för er och samtidigt ha henne kvar. Han äter kakan och har den kvar samtidigt. Stå på dig att de upphör med sin kontakt om du känner att det går på er relation

• Sirran2011

Han påstår nu att allt kontakt med henne efter jobbet har upphört. Att han berätta att dom inte ska höras efter jobbet nå mer! Måste ju tro på senna gången att dom inte hörs nå mer. Är det inte lite konstigt att han slutat älska mig på 4 v bara utan att han känner något för någon annan?!

• MissEllie

Jag tror snarare att han har fått den berömda pappa-chocken...Det är en fruktansvärd omställning att få barn. Ni är inte ensamma, man kan inte leva det spontana liv som man hade innan och bebisar är krävande små varelser.

Sedan kommer den här andra tjejen och han får ny input, kanske få prata om andra saker, en annan vardag etc.

Jag tror att ni måste sätta Er ner och verkligen bena ut problemen och att du kräver att få svar. Ni har ett ansvar och ett barn att ta hand om, tillsammans. 

• Sirran2011

Vi har suttit och pratar och pratat...han kan själv inte säga vad som han känner inte "stämmer " med oss. När jag säger att det kan ha med att vi blivit föräldrar och att han inte riktigt tagit på sig den rollen så börja han alltid säga art hon inte ångrar vårt barn. Det vet ja såklart att han inte gör det handlar inte om att ångra henne utan att han inte hittar eller tagit sig tid att hitta sin roll i det här och därför tvivlar på mycket!

• Krake

Det är ju inte direkt ovanligt att man krisar efter att man blivit förälder, oavsett kön och om man vill kalla det förlossningsdepression eller något annat. Omställningen är stor, relationen men även det egna livet förändras kraftigt.

Gudarna ska veta att vi har krisat och stormat, och jag har definitivt inte varit säker på att jag älskar karln alla gånger. 

Tjejkompisen är då troligen en typisk övergångs- eller distraktionsförälskelse, som det ofta blir. Att känna sig uppmärksammad och sedd blir väldigt spännande och attraktivt. Om man kan hålla det på en vettig nivå är det rätt oskyldigt och kanske t o m en nyttig ventil, men jag tror att man i 9 fall av 10 gör ett misstag om man tror att det är något att bygga vidare på.

Mitt råd till er är att göra en deal om att inte fatta några beslut om relationen under en viss period. Ge gärna varandra distans och utrymme, men kom överens om att bita ihop lite och hålla ut ett tag nu. Se hur det känns om ett halvår.

Jag kan tycka att vi idag har väl höga krav på att känna oss kåta, förälskade och bekräftade varenda sekund av livet, och går man in i en svacka så ska partnern bytas ut. Visst kan man leva så, men då kan man inte räkna med en varaktig relation. En familj är inte bara kärlek, det är också en liten produktionsenhet, där det finns andra saker som är viktiga än att vara så förbannat lycklig precis hela tiden.

Man ska inte stå ut med vad som helst, förstås, men många skulle nog må bättre av att inte känna efter så himla mycket. 

Moster, inte monster.
  • Krafs
    Sirran2011 skrev 2012-01-06 09:58:08 följande:
    Kan män få förlossningsdepp?! Visste inte ja!!
    Jag fick det, men det gick över rätt snabbt efter lite terapi.
Svar på tråden 5 månder gammal bebis och nu säger att han inte vet om han älskar mig längre?!