• Carolaj83

Vad ska bebisen heta?

Jag väntar barn nr 3, har bf 16 jan...vet ej kön, men tror dock på en tjej och är hyfsad nöjd med namn förslagen på tjejsidan, blir nog, agnes, leya eller ronja

men om det blir en pojke????????

mina andra barn heter rasmus och nora....vad tycker ni om dessa namn, eller ge gärna egna förslag    

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska bebisen heta?
  • knattar
    Carolaj83 skrev 2012-01-06 10:19:57 följande:
    oj det var det dumaste jag någonsin har hört
    Det är faktiskt vetenskapligt bevisat att de personer som har namn som slutar på Y faktiskt har en mycket större risk att hamna i fängelse.
    Så helt dumt är det inte.

avhandlingen:
    http://arc.hhs.se/download.aspx?MediumId=1047 
  • knivskrik

Av de alternativen hade jag valt Hugo eller Elias. Wille är för mig ett smeknamn på någon som heter Wilhelm :)

• Natulcien
    knattar skrev 2012-01-06 14:40:45 följande:
    Det är faktiskt vetenskapligt bevisat att de personer som har namn som slutar på Y faktiskt har en mycket större risk att hamna i fängelse.

avhandlingen:
    arc.hhs.se/download.aspx?MediumId=1047 
    Ja, se bara på Benny Andersson...honom gick det ju inte så bra för.... Flört
  • Natulcien
    Natulcien skrev 2012-01-06 15:13:35 följande:
    ...eller Kenny Bräck...vilken loser...eller Lenny Norman...eller Roy Andersson för den delen... Skrattande
  • Mornie Alantie
    Natulcien skrev 2012-01-06 15:13:35 följande:
    Större sannolikhet betyder inte att det händer alla.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Natulcien
    Mornie Alantie skrev 2012-01-06 15:15:34 följande:
    Större sannolikhet betyder inte att det händer alla.
    Såg du smileyn? Blinkeblink...den betyder att en viss dos skämt/ironi ingår... så nu vet du det. Glad

Men föresten, Ronny Eriksson har vi ju också...inte direkt känd för kåkfareri han heller... Tungan ute
  • Mornie Alantie
    Natulcien skrev 2012-01-06 15:21:22 följande:
    Såg du smileyn? Blinkeblink...den betyder att en viss dos skämt/ironi ingår... så nu vet du det. Glad

Men föresten, Ronny Eriksson har vi ju också...inte direkt känd för kåkfareri han heller... Tungan ute
    Jag har stött på fler människor än jag kan räkna som inte förstår det där med statistik och jag är redigt trött på det, så jag reagerar på det per automatik
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Natulcien
    Mornie Alantie skrev 2012-01-06 15:30:26 följande:
    Jag har stött på fler människor än jag kan räkna som inte förstår det där med statistik och jag är redigt trött på det, så jag reagerar på det per automatik
    Jaså. Ja, jag hör verkligen inte till den obildade skaran. Glad
  • fabler

avhandlingen:
    Detta köper jag. Men de jag reagerade på hur nån kunde skriva detta (minns inte nicket)

"Som någon annan uttryckte det, om 10-15 år är polisens register över kriminella fyllt av Liam, Kevin, Melwin och Edwin. Gör ditt barn en tjänst och tänk på vilket namn han får."

Och samme person gav även ett påstående att Nemian skulle va ett WT nam och då reagerar jag hur man kan tro sig veta detta..... att det finns en studie som styrker Y namnen köper jag men inte det denna personen skriver.
    elias är världens sötaste!!!
  • SjälvaJag

avhandlingen:
    men alltså , vilket årtal lever du på ?
  • Sanda

Ts om du funderar på Agnes så kanske du har samma smak som mig som döpt min dotter till det, sonen heter Adrian, kanske passar dig med då

• Norrländskan

Rasmus, Nora och Nikolaj låter bra ihop.

Jag väntar en tjej men hade det varit en kille hade det blivit en Nikolaj :) 

Svar på tråden Vad ska bebisen heta?