Könsneutrala namn
Någon som har något mer tips på könsneutrala namn?
Det vi/jag har funderat på än är:
Mirakel
Texas
Lo
Alexis
Lycke
Neo
Charlie
Mik
Pop
Och nej jag letar inte efter negativ respons..
Någon som har något mer tips på könsneutrala namn?
Det vi/jag har funderat på än är:
Mirakel
Texas
Lo
Alexis
Lycke
Neo
Charlie
Mik
Pop
Och nej jag letar inte efter negativ respons..
Robin
Kim
Casey
Kaj
Inge
Maria
Inger
Ane - Svensk sagokung (tror jag), dessutom kvinnonamn
Torild
Hilde
Francis
Eve
Elle - Intressant namn- jättekvinna i fornnordiska mytologi
Chris
Eli
Bonnie
Här är några bra könsneutrala namn som är fina eller ganska fina. Alexis, Neo och Charlie tycker jag helt klart är pojknamn. Vill ni att flickan ska vara en pojke?
Kan ju säga att dem jag känner med Namnen Alexis och Charlie är flickor. Och om vi vill att flickan ska vara en pojke? Barnet kommer uppfostras könsneutralt och sedan får välja sin väg själv..
Båda är i alla fall klassade som könsneutrala namn i Sverige, och ett namn blir ju vad man gör det till.
Vide, Love, Levi, Mo, Eddie, Mio, Elliot
Några som jag kommer på spontant Vi har pocketboken "Namnguiden" av Solveig Norberg, där finns ett långt kapitel med könsneutrala namn. Och ett namn blir ju, som du skriver,vad man gör det till. Enligt lag finns inte längre några flick- eller pojknamn, det är ju bara den sociala "lagen" som bestämmer det. Vårt barn heter Adrian som visserligen är manligt kodat, men vi valde namnet för att vi tycker det är fint och fastnade inte för något mer neutralt namn. Vi klär och uppfostrar honom i så könsneutral anda vi bara kan istället, och hoppas att han kommer känna att han får och vill vara precis den han är när han blir större
Billie / Billy
Charlie
Kim
Manne
Elliot
Alexis
Men Charlie är väl ganska känt som ett könsneutralt namn, eller tänker jag för internationellt nu?
Annars gillar jag namnet Morgan (med amerikanskt uttal) på tjejer, fast i Sverige klassas det nog som ett mansnamn.