Jag tänker också att enligt det som du beskriver så vill ni gärna utforska området och hitta mysiga restauranger osv.
Det är där det blir svårt tycker jag. Vill man välja för barnen, väljer man ett hotell med bra poolområde och långgrund fin strand, inga klippor osv. Då står Alanya, Side, Alcudia på Mallorca eller Chania på Kreta högt på listan. Vings Sunwing är ju t.ex. speciellt anpassade för barn.
Men det tråkiga är då att oftast de hotellen som är "bra för barnen" med vattenrutschkanor och diverse ligger en bit från staden. Ofta är de också All-inclusive. Vi skulle aldrig boka all-inclusive eftersom vi älskar också gå ut och hitta restauranger, och ibland är det svårt att hitta ett bra hotell som passar barnen, som ändå ligger med promenadavstånd från staden.
Alanya t.ex. är ju rolig för barnen på kvällarna, det finns mycket att se, lekparker och allt möjligt kul, men mysigt, nej det skulle jag verkligen inte kalla Alanya.
Jag har tittat på Bodrum i Turkiet, skulle vilja åka dit. Vi har även varit i Antalya och det var supertrevligt. Men åter igen, det är mer eller mindre bara "vuxenhotell" eller all-inclusive som gäller om man vill dit med charter.
Vi har faktiskt funderad denna gång att skippa hotellet, flyga reguljärt och boka en semesterlägenhet privat, med tillgång till pool. Får se vad det blir.
Ska ni bara dit en vecka, vill ha total avslappning och kul för barnen, jag tror att all-inclusive kan vara kul. Men det är ju ingen upplevelseresa. Vi vill inte sitta på hotellet på kvällarna och titta på deras shower, vi vill ut och se annat och därför vill vi alltid hitta ett hotell som ligger nära centrum. Sunpark Marine i Alanya var därför perfekt för oss med närhet till allt!