• Anonym (piss off)

Säg upp uppdraget som familjehem...

...till mitt barn. Ni har 3 egna vuxna barn. Någon som kommer på helger.
    Släpp taget om mitt barn så går allt mkt fortare.  Ni söker redan fler barn...Hur många ska ni ha? Blev inte köket klart? Eller på jakt efter en nyare bil?

• Svar på tråden Säg upp uppdraget som familjehem...
  • Anonym (piss off)
    Anonym skrev 2012-01-14 22:21:36 följande:
    Du borde skämmas!
    Ingen kommentar....vad vet du
  • Anonym

Uppenbarligen finns det vissa som tror att om familjehem inte fick ersättning så skulle barnen inte kuanna placeras utanför hemmen?

Om det inte fanns familjehem skulle det behöva byggas många nya stora barnhem, är det en bättre lösning för barn att tillbringa många år på institution, istället för i hemmiljö? 

• Anonym
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-15 10:29:38 följande:
    Ingen kommentar....vad vet du
    Ja,man borde skämmas!!

UTGÅ inte från att alla familjehem är pengakåta skurkar!!! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-15 11:16:00 följande:
    Uppenbarligen finns det vissa som tror att om familjehem inte fick ersättning så skulle barnen inte kuanna placeras utanför hemmen?

Om det inte fanns familjehem skulle det behöva byggas många nya stora barnhem, är det en bättre lösning för barn att tillbringa många år på institution, istället för i hemmiljö? 
    Vissa tycker uppenbarligen så,tyvärr..

Finns mycket olunnskap,bitterhet och avundsjuka!

Sen,så tror jag att det ligger liiite i sakens natur,att kan man inte själv ta hand om sina barn,så gör man allt man kan  för att hitta fel på dom som KAN? (altså dessa förskräckliga familjehem,som "bara gör det för pengar").     
  • Anonym (piss off)
    Anonym skrev 2012-01-15 11:58:43 följande:
    Ja,man borde skämmas!!

UTGÅ inte från att alla familjehem är pengakåta skurkar!!! 
    Då har du inte läst mina inlägg ordentligt.
  • Anonym
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-15 15:09:24 följande:
    Då har du inte läst mina inlägg ordentligt.
    Ts riktar du dig till ett enskilt familjehem eller vill du diskutera familjehem i allmänhet?

• Anonym (piss off)
    Anonym skrev 2012-01-15 15:57:44 följande:
    Ts riktar du dig till ett enskilt familjehem eller vill du diskutera familjehem i allmänhet?
    Mina egna erfarenheter. Alla familjehem är inte dåliga.
  • Anonym
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-15 16:02:36 följande:
    Mina egna erfarenheter. Alla familjehem är inte dåliga.
    På vilket sett vill du "diskutera" dina erfarenheter?

Vad vill du man skall säga om dom här?

• Anonym (piss off)
    Anonym skrev 2012-01-15 19:21:30 följande:
    På vilket sett vill du "diskutera" dina erfarenheter?

Vad vill du man skall säga om dom här?

Ja tex om någon annan har liknande erfarenheter. Känns som om man kämpar mot Goliat...alldeles ensammen.
  • Anonym (piss off)
    Anonym skrev 2012-01-14 21:23:47 följande:
    Det viktigaste är väl att se till att barnen har det bra och att de inte går samma öde till mötes som sina föräldrar (jag tänker på ärftliga psykiska problem, missbruk, osv)

Ni borde vara glada att det finns folk som tar hand om era barn när ni inte klarar av det själva. Se till att ordna upp livet istället för att sitta och beklaga er på FL! Sen kanske ni kan få tillbaks dem!

Men nej, jag tycker inte att barnen ska tillbaks till föräldrarna till varje pris. Vissa skulle faktiskt ha det bättre om de stannade där de hamnat.
    Här går det undan...har nu fått höra att barnet ska sova hos mig under helgen! men jag kanske är urkass förälder...
  • Anonym
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-16 06:43:50 följande:
    Ja tex om någon annan har liknande erfarenheter. Känns som om man kämpar mot Goliat...alldeles ensammen.
    Vad kämpar du mot nu då,menar du?

Du skriver ju att det ser så ljust ut? 
  • Anonym (piss off)
    Anonym skrev 2012-01-16 11:11:11 följande:
    Vad kämpar du mot nu då,menar du?

Du skriver ju att det ser så ljust ut? 
    Inget just nu....ödslar tid framör datorn.
  • Anonym
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-16 10:51:31 följande:
    Här går det undan...har nu fått höra att barnet ska sova hos mig under helgen! men jag kanske är urkass förälder...
    Hur går det ts? Har du fått nån plan för hur barnet ska komma hem??
Svar på tråden Säg upp uppdraget som familjehem...