Fattar inte! Hur lägger jag till MELLANnamn?
Hej!
Jag ska lägga till mitt barns pappas efternamn som mellannamn men detta ska vara just ett mellannamn och INTE ett efternamn.
Så för ett exempel. Säg att sonen skulle heta tex. Edvin Andersson" i nuläget med "valentin" som andranamn. (tyckte dock skatteverket sa han hette även det i förnamn men det säger ju aldrig vi? fattar ingenting..) men iaf han ska då fortsätta heta endast Edvin Andersson då andersson är efternamnet. Om jag då lägger till "Rehn" som MELLANNAMN ( vi kan låtsas pappans efetrnamn är) , kommer då det bara stå t.ex. "edvin andersson" på post och liknande som delas ut, eller kommer även hans namn stå med då? Det är ju ingen som skriver valentin på posten och det har han ju som för/mellannamn (?)
Fattar noll..
På skatteverkets blankett 7630 där man ska fylla i namnändringar och sånt så står det också "anknytning till önskat efternamn elelr mellannamn" vad menas med det? och vad ska man fylla i där ifall sonen bara ska heta "edvin andersson" på t.ex. postkuverten säger vi. och bara ha valentin rehn som mellannamn som INTE står elelr ropas ut någonstans? Om ni förstår?..
Blir int klok på detta hoppas ngn kan hjälpa mig.
Innerligt tacksam för svar!