• Litenbebis

Gör så ont!

Hej! Jag hade min förlossning för 9dagar sedan och fick sy några styfn. och det gör så fasligt ont i underlivet nu! Jag blöder inte längre utan det är någon ljusbrun vätska som luktar PYTON som kommer. Det känns som det nästan ILAR där nere. Jag kan knappt sitta på toaletten och kissa, står jag stilla i mer än 20sek så gör det ont. Ska det vara så? Hur länge är det så Isåfall ungefär, vet att de är olika från person till person.

• Svar på tråden Gör så ont!
  • MammaBecca

Oj! Be dem titta över stygnen och göra en gynkoll, så att de inte har missat något. Sådär ont ska du ju bet behöva ha?

Efterklokhet är en exakt vetenskap
  • bellsii

Jag vart också sydd, ja det gör jäkligt ont kunde inte gå eller sitta bra på 2 mån . Det är avslaget som luktar.

• Frozen

Ring din BM och be att få göra en tidig efterkontroll, det kan ju vara "normalt" men det kan också vara något som ser helt galet ut och då tycker jag du ska be att få det åtgärdat direkt. Jag syddes med 3-4 stygn och kände inte av dem alls, men öm i hela underredet var jag några dagar, men är det så illa för dig som du beskriver tycker jag du ska be att få det kollat.

• gullanborg

så hade jag med. kunde inte sitta ner och kissa alls utan stod i duschn och kissade... på mig sydde dom ihop fel trots jag var tillbaka och blev kollade uppe på sjukhuset då det brände och svedde som tusan och kändes inte rätt. dom hade sytt in ena blygläppen i mellan.. fick ja ju veta senare efter jag hade efterkollen och då ville jag inte bli omsydd. så kolla upp det...

• Sjömamma

Hej.

Jag tycker du ska kolla upp detta hos BM/läkare. Jag hade också mycket ont och avslaget luktade vidrigt, det visade sig sen att det var en bit av moderkakan som satt kvar. Det kan också bli infektion i stygnen.

Tyvärr så kan det göra ont i bristningen och underlivet länge efteråt. Jag gjorde en "isbinda" av en blöt handduk som jag frös in i en plastpåse. Det låg jag med mellan benen i två månader.

Hoppas du får det bättre snart!

• liji77

Bra tips med isbindan. Kyla är bra mot värk och svullnad. Man kan ta en vanlig binda och lägga den i frysen en stund. Så gör man inom sjukvården mot andra svullnader.

• gaolin

Tyvärr så verkar det inte vara särskilt ovanligt att det gör väldigt ont efter förlossningen, speciellt om man har blivit sydd. Själv blev jag sydd efter klipp samt sydd invärtes också - och ja, jag hade jätteont ett tag efteråt. Testa om det blir bättre med smärtlindrande som t ex Alvedon, det kan göra skillnad. Toalettbesöken var väldigt jobbiga och smärtsamma i veckor efter, sedan blev det sakta bättre och bättre. Din kropp har gått genom mycket - det är mycket som ska läka och det kan ta sin tid. Kontakta din BM om du är orolig!

• Friddelie89

Om man för sån "isbinda" som ni kallade det.. Kan man inte få urinvägsinfektion då? :0

• liji77
    Friddelie89 skrev 2012-01-07 22:21:11 följande:
    Om man för sån "isbinda" som ni kallade det.. Kan man inte få urinvägsinfektion då? :0
    Nä, det skulle jag inte tro. Urinvägsinfektion beror ju på bakterier. Men det säger ju sig självt att det är en ren binda man använder Flört.
  • Coyote
    Friddelie89 skrev 2012-01-07 22:21:11 följande:
    Nejdå. Det får man inte av kyla. Men be om en koll, riktigt så ont borde det inte göra nio dagar senare.
  • Pärlans2

Jag hade med jätteont, jobbigt med toa o sitta länge.... tycker du ska ringa bm o kolla, det gjorde jag o dom titta att allt var bra bara. Skönt tt veta att det inte är nån infektion... säger som de andra avslag luktar pyton:( Det går över även om det inte känns så nu!!! Lycka till kram

Svar på tråden Gör så ont!