• Ziindlaa

Camping mellan Göteborg och Halmstad, tips?

Planerar att hyra stuga eller liknande i slutet av agusti. Jag kommer då ha med mig en bebis på 4 månader och två hundar. Vi planerar att gå på revy i Falkenberg, åka till Ullare och mitt sällskap tänkte åka till Tyskland över dagen.
     Vi vill helst bo i Falkenberg men kan tänka oss andra alternativ längs kusten (mellan halmstad och göteborg)

Behöver alltså tips på en bra camping (gärna stor som är barnvänlig och med aktivitetet)
    Nära till havet, affär och andra roligheter. vill inte bo ute i skogen. 

Hundar måste vara välkomna på campingen.

Vi vill bo i stuga eller liknande med toalett och dusch.

Några bra tips på campingar? Skriv gärna varför du tyckte den campingen var bra eller dålig. Kan vara bra att höra om du tyckte någon camåing var dålig också. kanske några bra tips på "att göra" i närheten?

• Svar på tråden Camping mellan Göteborg och Halmstad, tips?
  • smöla

Vi låg på lisebergscampingen i askim....aldrig mer.
    Kollade på nätet, övernattningen med husbil skulle gå på 340 kr, sen var vi tvugna att lösa campingkort 200, sen hade de inte samma kablar till husbilen som vi hade så då fick vi köpa nya de, för dyra pengar.....havet låg precis bredvid, men stranden som var neranför var så smutsig och äcklig, men det skulle finnas en till en bit bort. Sen skulle vi med båten till danmark dagen efter så vi skulle checka ut innan 7, Toaletterna hade kortlås, men våra kort slutade fungera så vi tog oss inte på toan och ingen personal tillgänglig.

Men på ullared har jag legat flera ggr, inte nära havet, men det är ju inte så långt till varberg om man vill doppa sig.
    Campingen är jättebra med minigolf och trevlig personal, och priset är bra med. Där är det lov med hund.

• Cerrgweni

Jag vill tipsa om Haverdals Camping.
    Den ligger 1,5 mil norr om Halmstad. http://www.haverdalscamping.se/

Det är en väldigt mysig liten camping. Nära till havet! 

Vi har varit där 2 ggr per år de senaste åren. Dock aldrig under högsäsong.

• Josebosse

Har bott på Björkängs havsbad i Tvååker mellan Falkenberg och Varberg.

Vi hyrde en stuga med toa och dusch i så vi slapp springa iväg för det. ( Kan ju va rätt gott med en liten )
    Campingen ligger precis vid havet och allt var frächt.
    Tog ca 25 min till Ullared och en kvart att åka till Falkenberg

Enda minuset vi hade var alkisarna i stugan bredvid... Men det kan ju inte själva campingen lastas för

• Perex

Kolla in Skrea camping, Falkenberg. Vi gillade den. Den är "ordnad", mycket folk, aktiviteter för barnen (men inte för 4-månaders :)). Nära till havet.

• Cerrgweni
    Perex skrev 2012-01-08 15:51:27 följande:
    Kolla in Skrea camping, Falkenberg. Vi gillade den. Den är "ordnad", mycket folk, aktiviteter för barnen (men inte för 4-månaders :)). Nära till havet.

Vi har oxå bott på Skrea en gång...
    Tyckte att den var på tok för stor och väldigt små och trånga platser och gator för husvagn..

men det är ju olika vad man gillar... Som sagt för stor och för mycket folk för oss!   
  • jeeri74

Smöla, campingkort måste man ha på alla campingar som är anslutna till scr, så det var inte Askims fel. Priset är tyvärr så högt på campingar i den standarden på västkusten. Jag gillar Askim, minus dock för att det är en bit till strand, det nedanför campingen är ju ingen direkt badstrand. Ziindlaa, om du ska hyra stuga med hundar är mitt tips att kolla olika campingars hemsidor och se om de har stugor där hundar är välkomna. Skrea är en helt ok camping, dock lite stökig i bemärkelse mycket folk under högsäsong, men det är det ju inte i slutet av augusti.

• smöla
    jeeri74 skrev 2012-01-08 17:21:57 följande:
    Smöla, campingkort måste man ha på alla campingar som är anslutna till scr, så det var inte Askims fel. Priset är tyvärr så högt på campingar i den standarden på västkusten. Jag gillar Askim, minus dock för att det är en bit till strand, det nedanför campingen är ju ingen direkt badstrand. Ziindlaa, om du ska hyra stuga med hundar är mitt tips att kolla olika campingars hemsidor och se om de har stugor där hundar är välkomna. Skrea är en helt ok camping, dock lite stökig i bemärkelse mycket folk under högsäsong, men det är det ju inte i slutet av augusti.
    ja men då man bara campar högst en gång per år så blir vistelsen dyrare, men camping var skit för det...riktigt dålig, dålig service, dåligt att alla våra kort slutade fungera på morgonen, samt att stranden var rent skräpig...av både vass och papper mm.  Hon ville höra om både bra och dåliga och min erfarenhet av askim var riktigt dålig, Och standarden var lägre än i ullared.Glad
  • jeeri74
    smöla skrev 2012-01-08 21:38:53 följande:
    ja men då man bara campar högst en gång per år så blir vistelsen dyrare, men camping var skit för det...riktigt dålig, dålig service, dåligt att alla våra kort slutade fungera på morgonen, samt att stranden var rent skräpig...av både vass och papper mm.  Hon ville höra om både bra och dåliga och min erfarenhet av askim var riktigt dålig, Och standarden var lägre än i ullared.

Självklart får man tycka olika, men jag har varit på den campingen flera gånger och är mycket nöjd med allt, fräscht servicehus, bra service osv. -minus dock för att ena servicehuset är stängt flera timmar mitt på dagen för städning. Tyvärr måste man ju ha campingkort på många campingplatser -så visst blir det dyrare, men det är ju inte specifikt för Askims. Den riktiga stranden tillhör inte campingen (finns som sagt ingen badstrand vid campingen även om vissa badar där). Att korten slutade funka var såklart trist. Jag gillar Ullareds camping också.
  • Ziindlaa

Tack för svaren, ska sätta mig och gå igenom era tips nu tänkte jag...

• Lyckligmamma80

Hej, Kolla in Åsacamping, den är jättemysig och den långgrunda stranden är perfekt för småbarn! http://www.asacamping.se/index.php/sv/Jag kommer därifrån och det är ett jättemysigt litet samhälle!

En annan mysig camping i Varberg, även här finns en långgrund härlig sandstrand. Jag tycker varberg är mycket mysigare än Falkenberg. 
    http://www.apelviken.se/Camping

Lycka till i letandet, hoppas ni får en härlig sommar!

Svar på tråden Camping mellan Göteborg och Halmstad, tips?