• Pigelinen

Var köper jag stor säck till barnvagnen?

Vi ska ha med vår resevagn på resan. När vi var på Cypern i höstas hade jag med vanlig svart stor säck men den var i minsta lagret så den gick sönder när jag drog på den.

Har hört att man ska kunna köpa på plats på flygplatserna, vart köper man på Landvetter? Och finns det någonstanns att köpa innan? Känns ju som att det borde finnas till bättre pris någon annanstans...

• Svar på tråden Var köper jag stor säck till barnvagnen?
  • elinl

På Arlanda köpte jag en vagnpåse i incheckningen för 40:- borde vara samma på Landvetter.
    Trevlig resa!!!

• mia maria

En säck till barnvagnen köper du på flygplatsen för ca 40:-.
    Menar du att du söker ett bättre pris än det?? Eller hur menar du?
    Alternativet är väl att ta med en plastsäck hemifrån.

• Pigelinen
    mia maria skrev 2012-01-08 19:50:32 följande:
    En säck till barnvagnen köper du på flygplatsen för ca 40:-.
    Menar du att du söker ett bättre pris än det?? Eller hur menar du?
    Alternativet är väl att ta med en plastsäck hemifrån.
    Tänkte att det kanske finns på biltema el liknande. Kan tänka mig att de säckar som de säljer på flygplatsen inte är tillverkade för enbart att frakta barnvagnar i. vist 40kr är ju billigt men sen behöver man ju till hemvägen också, när vi flög nu sist så hade några vi träffade köpt på arlanda men den hade gått sönder så de fick köpa en ny på väg hem och då kan man ju kanske likaväl hyra ett vagnsskydd för 140kr...

Sen kommer vi till flygplatsen väldigt tidigt på morgonen och jag är osäker på hur tidigt de som säljer öppnar, för när vi flög sist gick de inte att köpa i incheckningen utan de var någon butik i avgångshallen som sålde, o jag vill inte stressa runt med två trötta ungar o leta efter säck. Så antingen ha köpt innan (vanlig är inte tillräckligt stor som jag skrev i TS) eller också vill jag veta exakt vart man ska gå;)
  • Omega83

Vi köpte säcken i incheckningen också. Framförallt borde informationen finnas på flygplatsens hemsida, alltså vart man köper påsen :)

• Pigelinen
    Omega83 skrev 2012-01-08 20:19:13 följande:
    Vi köpte säcken i incheckningen också. Framförallt borde informationen finnas på flygplatsens hemsida, alltså vart man köper påsen :)
    ja jag har letat men inte hittat. Vilken flygplats köpte du på och var det utrrikesterminalen?
  • Omega83

Flyger ni från Landvetter? Denna infon hittade jag just på deras sida:

Hur får jag tag i barnvagnspåsar?
    De finns att köpa i informationen, incheckningsterminalen.

• Pigelinen
    Omega83 skrev 2012-01-08 21:47:56 följande:
    Flyger ni från Landvetter? Denna infon hittade jag just på deras sida:

Hur får jag tag i barnvagnspåsar?
    De finns att köpa i informationen, incheckningsterminalen.
    okej tack, jag som tycker att jag hade letat;)
  • mia maria

Om det är någon tröst så är säckarna ganska så kraftiga, så förmodligen funkar samma säck även på hemresan - det har den iaf alltid gjort för mig!

Svar på tråden Var köper jag stor säck till barnvagnen?